همزمان با سفر اشرف‌غنی به بامیان خبرنگاران و معترضان سرکوب شدند

گزارشگر:سه شنبه 9 سنبله 1395 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۵

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) اعلام کرده است که در جریان سفر دیروز رییس‌جمهور غنی به بامیان، شماری از خبرنگاران از سوی نیروهای امنیتی این ولایت لت‌وکوب و تهدید شده‌اند.
نی گزارش داده است که سید محمد هاشمی، خبرنگار خبرگزاری جمهور، الیاس طاهری خبرنگار رادیو سلام وطندار، نجیب‌الله الفت خبرنگار رادیو محلی mandegar-3نسیم، اسحق اکرمی خبرنگار کلید، عباس نادری و تعداد دیگری از خبرنگاران که می‌خواستند از تجمع و تظاهرات بامیانی‌ها در اعتراض به سفر رییس‌جمهوری به آن ولایت گزارش تهیه کنند، پس از به خشونت کشانده شدن این اعتراضات، لت‌وکوب شده و تلاش شده آنان را بازداشت کنند.
در خبرنامه این نهاد آمده است که این خبرنگاران موفق به فرار از محل شده اما کمره‌ها و وسایل‌شان شکستانده شده و موبایل‌های‌شان را نیز نیروهای امنیتی با خود برده‌اند.
شماری از شهروندان بامیان در اعتراض به سیاست‌های حکومت در جریان سفر رییس‌جمهور غنی به بامیان، در مرکز این ولایت دست به تظاهرات زدند.
بر اساس گزارش‌ها از بامیان، پولیس تظاهرات‌کننده‌گان را با ضرب‌وشتم و استفاده از گاز اشک‌آورد متفرق کرده است.
روز یک شنبه نیز پس از آن‌که قوماندان امنیه ولایت بامیان جواز برگزاری تظاهرات در بامیان را برای نمایندگان فعالان مدنی بامیان نداد، اداره امنیت ملی بامیان به دستور والی این ولایت، شماری از فعالان مدنی و یک خبرنگار را بازداشت کرد.
رییس‌جمهور غنی با معاون ریاست‌جمهوری و معاون ریاست اجرایی و برخی از وزیران کابینه، به هدف افتتاح برخی از پروژه‌های انکشافی به ولایت بامیان سفر کردند.
آقای غنی در این سفر خود، میدان‌هوایی بامیان را به نام «میدان هوایی شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری» و سرک بامیان ــ میدان را افتتاح کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.