مصاف افغانستان و لبنان

گزارشگر:علی عسکر لعلی/ دوشنبه 15 سنبله 1395 - ۱۴ سنبله ۱۳۹۵

mandegar-3تیم ملی کشور ما امروز دوشنبه ساعت ۵ عصر به مصاف تیم ملی لبنان خواهد رفت.
تیم ملی لبنان از نظر تواناییهای فوتبال از تیم‌های پایین ردۀ دوم آسیا به حساب می‌آید.
اگر تیم‌های آسیا را به ۴ رده تقسیم‌بندی کنیم در بازی مقابل تیم افغانستان از ۶ لژیونر استفاده می‌کند:
۱ -علی حمام ( سپاهان اصفهان، ایران)
۲- حسن معتوق(الفجیره، امارات) ۳- سونی سعد( پتایا، تایلند)
۴ – ادنان حیدر( موس اف ک، ناروی) ۵- هلال الهلوی (هالیشر اف سی، آلمان) ۶- جوان العمری (سیواس سپور، ترکیه)
بازیکنان دیگر این تیم در لیگ داخلی بازی می‌کنند که به تاریخ ۱۹ سنبله فصل بازی‌های لیگ‌شان آغاز می‌گردد.
تیم لبنان یک تیم نسبتاً پر قدرت است که نقطه قوت آن در پاس‌های سریع عمقی و عبور سریع از زمین خود به زمین حریف با حفظ فشرده‌گی لازم در خط حمله می‌باشد که به آنها اجازه می‌دهد که در صورت باختن توپ با “پرسنگ متقابل” و ایجاد اکثریت در نزدیک توپ و در زمین حریف در تصاحب دوباره توپ موفق باشند.
دقیقاً همین نقطه قوت تیم لبنان می‌تواند به نقطه ضعف آن تبدیل گردد. اگر تیم ما موفق شود در صورت تصاحب توپ در زمین خود از ین فشرده‌گی تیم لبنان با پاس‌های سریع و یا تغییر سریع جهت بازی خود را رهایی بخشیده و ضد حمله را شکل بدهد. در این صورت می توانیم از خلا‌های ایجاد شده در خط دفاعی حریف با بازیکنان خوب تهاجمی تیم ملی مانند امید پوپلزی، زبیر امیری، یوسف شیردل، فیصل شایسته و یا خیبر امانی استفاده نمایم.
تیم لبنان از نظر توانایی‌های فزیکی تیمی نسبتاً پر قدرت است و در بازی جنگنده شهرت دارند. مسابقه اخیرشان مقابل اردن مسابقه‌یی بود که زیادتر روی توانایی فزیکی و قدرت جنگندگی هر دو تیم استوار بود.
چالش‌های که سرمربی تیم ملی کشور در بازی با لبنان با آن روبرو است.
۱- نبود بازیکنان کلیدی مانند حسن امین، مصطفی حدید، کنشکا طاهر، نورالله امیری و شریف محمد که ۴ بازیکن از جمع بازیکنان استند که در خط دفاعی تیم خیلی موثر می باشند، به همین علت تیم ما از نقطه دفاع ضربه پذیرتر از پیش شده است.
اگر چه موجودیت مثلث دفاعی سید محمد، مسیح و اباسین در قلب دفاعی ما خطر نفوذ تیم لبنان از مرکز کمتر ساخته است. اما با در نظر داشت این‌که تیم لبنان با پاس‌های عمقی سریع دو بازیکن جناحی خود را در عقب دفاع‌های ضلع تیم ما خواهند فرستاد و از آنجا کوشش خواهند کرد که با بلند کردن توپ به مرکز به نتیجه برسند، باید تیم ما از هم پاشی در مرکز میدان اجتناب کند و تا حد امکان خط میانی باید به کمک دفاع‌های ضلع بشتابند تا سید محمد و یا مسیح مجبور به ترک گفتن مرکز میدان نشوند.
۲- سرمربی تیم ملی کشور ناگزیر است که درین بازی بازیکنانی را هم در نقاط مختلف زمین آزمایش کند که تازه به تیم پیوسته‌اند و آن‌ها را در فشار یک بازی می خواهد ببیند. این موضوع شاید باعث به وجود آمدن عدم هماهنگی در بعض حالات گردد. نبود کنشکا و شریف محمد در پهلوی اباسین معضله بزرگی است که پوزیشن ۶ تیم (دو بازیکن که در سیستم ۱-۳-۲-۴ جلوی دفاع‌های مرکزی بازی می کنند) را تهدید می‌کند که امیدوارم با یکی از بازیکنان تازه دعوت شده بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.
۳- یک تعداد از بازیکنان داخل کشور به علت تمرینات فوق‌العاده فزیکی و غیر معیاری بعضی از مربیان تاجکستانی لیگ برتر در گرمای اول وقت بعد از ظهر و بعضاًدو وقت در روز با مساعد نبودن زمینه بازسازی، مقدار زیاد و غیر معمول از وزن خود را باخته اند و توانایی بازی در تیم ملی را از دست داده اند.
۴- هوای فوق‌العاده گرم در وقت شروع بازی ( حدود ۳۰ درجه در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر در لبنان.
نقاط مثبت برای تیم ما
۱٫ انگیزه و روحیه خوب تیمی
۲٫ بازیکنان تیم ملی کشور ما که اکثر شان در اروپا بازی می کنند در چندمین هفته از آغاز مسابقات لیگ های خود قرار دارند و از آمادگی لازم برخوردار می باشند در حالیکه لیگ برتر لبنان به تاریخ نهم سپتامبر (۱۹ سنبله) آغاز می گردد و بازیکنان داخلی تیم اگرچه در مرحله آخر از آمادگی های خود قرار دارند اما از تجربه کافی بازی درین فصل برخوردار نیستند.
ترکیب احتمالی شیران خراسان (لقب تیم ملی کشور ما(
دروازه بان: اویس عزیزی
خط دفاع، روح الله اقبالزاده – مسیح سیغانی – سید محمد هاشمی – مجیب جمالی.
دو بازیکن در پوزیشن ۶، اباسین علی خیل – انوش دستگیر؟ (امکان استفاده بازیکن جدید درین پوزیشن هم می‌رود)
۳ – سنتراف حمله‌یی، امید پوپلزی – فیصل شایسته – زبیر امیری
خط حمله، خیبر امانی
ترکیب احتمالی درختان سرو (لقب تیم لبنان)
دروازه بان، مهدی خلیل
دفاع، علی حمام، نور منصور، جوان عمری، ولید اسماعیل
سنتراف، ادنان حیدر، سون سعد، هیثم فاعور
فارورد، محمد حیدر، حسن معتوق، هلال الهلوی

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.