«کابل نسبت به لندن شاهد حوادث جنایی کمتری است»

- ۲۶ عقرب ۱۳۹۱

بررسی کنفرانس یک هفته‌یی فرماندهان پولیس پایتخت کشورهای جهان در واشنگتن نشان می‌دهد که کابل نسبت به لندن کمتر شاهد حوادث جنایی بوده است.
کنفرانس فرماندهان امنیه پایتخت‌های کشورهای جهان به شمول افغانستان، بریتانیا، امریکا و ده‌ها کشور دیگر در واشنگتن برگزار شد که در این کنفرانس از جانب افغانستان جنرال ایوب سالنگی فرمانده امنیه شهر کابل شرکت کرده بود.
در این کنفرانس، تکنولوژی‌های روز دنیا که در اختیار پولیس قرار می‌گیرد، به نمایش گذاشته شد.
در پایتخت‌های کشورهای جهان، تمرکز بیشتر پولیس به وسایل و امکانات الکترونیکی وابسته است، اما جنرال ایوب سالنگی می‌گوید که در شهر کابل، به سبب نبود این وسایل، باید پولیس در هر حادثه حضور فیزیکی داشته باشند.
آقای سالنگی به خبرگزاری بخدی گفت: «در کابل اگرچه امکانانی مانند کمره مخفی و دیگر وسایل الکترونیکی در اختیار پولیس قرار گرفته است، اما با آنهم، فشار فیزیکی بالای پولیس بیش از حد است.»او می‌گوید که برای محو و خنثی کردن انواع حوادث در کابل هنوز هم از پولیس کار گرفته می‌شود و این درحالی است که امکانات لازم در اختیار پولیس قرار ندارد.
گزارشی که از جانب فرمانده امنیه لندن در کنفرانس فرماندهان پایتخت کشورها ارایه شده، نشان می‌دهد که پولیس لندن سالانه ده‌ها هزار دوسیه جنایی را کشف و بررسی می‌کنند.
در شهر بالتیمور مرکز فرهنگی ایالت مریلند نیز پولیس این شهر سالانه سی هزار دوسیه جنایی را بررسی و کشف می‌کنند که حوادث جنایی در کابل به مراتب کمتر از این رقم است.
اگر چه رقم حوادث جنایی در کابل نسبت به پایتخت کشورهای غربی کمتر است، اما کابل همواره شاهد رویدادهای مرگبار انتحاری بوده است.
برنامه های تازه الکترونیکی در کابل
هزاران کمره مخفی در شهر کابل فعال است که بیشتر این کمره‌ها در اختیار پولیس قرار دارد.
جنرال ایوب سالنگی می‌گوید که در حال حال حاضر، مراقبت از موترهای پولیس و موقعیت آنان توسط کمپیوترصورت می‌گیرد و بالون‌های بزرگ بر فراز شهر کابل گزارش‌های دقیق را در اختیار پولیس قرار می‌دهد.
در یک سال گذشته، امیدواری‌ها به توانایی ماموران پولیس افزایش یافته است.
این امید واری‌ها پس از آن افزایش یافت که چندین حمله بزرگ طالبان در شهر کابل از سوی پولیس با حداقل تلفات نظامی و ملکی خنثی شد.
فرمانده امنیه کابل می‌گوید که قرار است پولیس کابل به امکانات الکترونیکی مجهز شوند و بیشتر تمرکز این نیروها در کشف و خنثی سازی حوادث جنایی و حملات مخالفان مسلح متکی به وسایل الکترونیکی شود.
نبود سواد کافی و عدم آشنایی پولیس با تکنولوژی روز از چالش‌های عمده این نیروها به حساب می‌آید، اما جنرال ایوب سالنگی می‌گوید که تلاش‌ها برای رفع این چالش‌ها آغاز شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.