عطامحمد نور: تنها سیاست‌های عاقلانه وضعیت را بهبود می‌بخشد

گزارشگر:چهار شنبه 7 میزان 1395 - ۰۶ میزان ۱۳۹۵

والی بلخ در دیدار با سفیر امریکا اظهارداشت که شرایط افغانستان حساس است و تنها سیاست‌های عاقلانه وضعیت کشور را بهبود می‌دهد.
عطا محمد نور با مایکل مکنلی سفیر امریکا در کابل در مورد وضعیت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس خبرنامه والی بلخ، در این دیدار در مورد کنفرانس بروکسل و پیشرفت‌های امنیتی افغانستان نیز گفت‌وگو کرده است.
mandegar-3عطامحمد نور گفته است که افغانستان در وضعیت حساسی قرار دارد و تنها سیاست‌های درست و عاقلانه، وضعیت این کشور را بهبود می‌دهد.
سفیر امریکا نیز ابراز امیدواری کرده است که افغانستان مانند نشست گذشته «وارسا» به دستاوردهای خوبی در نشست بروکسل دست یابد.
سال گذشته نیز همزمان با افزایش ناامنی‌های شمال افغانستان به دلایل مختلف، سفرها و رایزنی‌ مقام‌های خارجی با عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ بیشتر شده بود.
به عقیده کارشناسان، جاده ابریشم که ولایت بدخشان را به شمال غرب چین و راه لاجورد در شمال افغانستان این کشور را به آسیای مرکزی و اروپا متصل می‌کند، از عوامل تغییر در جغرافیای جنگ افغانستان از جنوب به شمال است.
پیش از این نیز عطا محمد نور در دیدار با نماینده امریکا و سفیر امریکا ضمن قدردانی از کمک‌های امریکا به افغانستان و شرح اوضاع جاری افغانستان، حمایت از حکومت وحدت ملی، تلاش برای ثبات نظام و برقراری مجدد امنیت در شمال این کشور را از جمله اولویت‌های مهم دو کشور اعلام کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.