دختــران کوهنورد فاتح شدند!

گزارشگر:سه شنبه 20 میزان 1395 - ۱۹ میزان ۱۳۹۵

mandegar-3گروهی از دختران کوهنورد، با پیمودن فاصلۀ هشت کیلومتر در مدت چهار شبانه روز، قُلۀ «شاه فولادی» کوه بابا را در ولایت بامیان فتح کردند.
قُلۀ شاه فولادی، یکی از بلندترین قله‌های کوه بابا در نزدیکی مرکز ولایت بامیان است، که بیش از چهار هزار متر ارتفاع دارد.
۱۷ تن از دختران مشتاق به کوهنوردی از ولایات کابل، بامیان، غزنی، میدان وردک، بدخشان، ننگرهار و پروان به هدف همدلی، دوستی، رشد ورزش کوهنوردی، و تمرین مهارت‌های کوهنوردی قلۀ کوه شاه فولادی بامیان را تسخیر کردند.
این برنامۀ کوهنوردى، از سوی موسسه اسیند “ASCEND” راه‌اندازى شده بود.
خانم کیلی فولر که به نماینده‌گی از موسسۀ اسیند گفت، بسیار خوشحال است که دختران اشتراک کننده، توانستند قلۀ مرتفع شاه فولادی را فتح کنند.
او افزود: “خاطرۀ خوشی که از این سفر داشتم، فضای امن بامیان بود وهمکاری مردم بامیان در سفر با آنان بوده است.”
محمدطاهر زهیر، والی بامیان، ورزش به‌ویژه کوهنوردی را برای صحت‌مندی مفید خوانده گفت: “بامیان فضای اخوت و برادری داشته و از مهمانان به‌ویژه خواهرانى که با پیام همدلی و رشد ورزش در این ولایت سفر داشته‌اند، استقبال می‌کنیم.”
سمیه ابراهیمی، یکتن از کوهنوردان بامیان که در این مسابقه شرکت کرده بود، گفت: “رفت و آمد ما، چهار شبانه روز طول کشید و پس از فتح قلۀ شاه فولادی، دوباره به سلامتی برگشت کردیم.”
بانو ابراهیمی با بیان این‌که در جریان کوهنوردی، از طبیعت و هوای پاک و شفاف و بلندی‌ها لذت بردند، گفت: “کوهنوردی لذت خاصی دارد؛ زمانی که قله را تسخیر کردیم، یک احساس خوبی برای ما دست داده بود و بسیار خوشحال بودیم.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.