زمان قرعه‌کشی مقدماتی جام ملت‌های آسیا مشخص شد

گزارشگر:شنبه 1 عقرب 1395 - ۳۰ میزان ۱۳۹۵

تیم ملی فوتبال افغانستان، حریفانش در مرحلۀ نهایی رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا را به تاریخ (۳۰/دی/جدی) مطابق با ۱۸ جنوری خواهد شناخت.
در مرحلۀ پایانی این رقابت‌ها، ۲۴ تیم به شمول افغانستان در ۶ گروه ۴ تیمی با هم رقابت خواهند کرد که تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت mandegar-3مستقیم به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات صعود خواهند کرد.
افغانستان از گروه E رقابت‌ها به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر چهارم برای نخستین‌بار به این مرحله راه پیدا کرده است.
در واقع ۱۲ تیم این مرحله با ۱۲ تیمی که به‌صورت مستقیم از دور نخست مقدماتی، مسافر امارات شده‌اند، ۲۴ تیم جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ امارات را تشکیل خواهند داد.
با توجه به این‌که نزدیک به ۳ ماه به قرعه‌کشی این مسابقات باقی مانده است، افغانستان می‌تواند با تنظیم دیدارهای مناسبِ تدارکاتی در روزهای فیفا، کماکان شانس صعود سید دوم این رقابت‌ها را داشته باشد.
لازم به ذکر است که مرحلۀ نهایی این رقابت‌ها از نوروز ۹۵ مطابق با مارچ ۲۰۱۷ آغاز و تا نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.
تا کنون مشخص نیست که قرعه‌کشی این مسابقات براساس عملکرد تیم‌ها در دور نخست مقدماتی ملحوظ می‌شود یا براساس صعود و سقوط در جدول رده‌بندی فیفا.
این درحالی است که روز گذشته فوتبالنامه به نقل از “AFC” ادعا کرده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد تا قرعه‌کشی این رقابت‌ها را براساس عملکرد تیم‌ها در دور نخست مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها برگزار کند. البته این موضوع تا کنون در حد یک فرضیه مطرح شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.