دیدار مسوولان فدراسیون‌های ورزشی دانشگاه‌های افغانستان و ایران

گزارشگر:چهار شنبه 19 عقرب 1395 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۵

mandegar-3منقوش‌الدین نسیمی، رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کابل با محمد رضا دهخدا، رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
منقوش‌الدین نسیمی، رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان و هیأت همراه با حضور در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی ایران دیدار کرد.
در این دیدار دربارۀ تعامل و راه‌های توسعه ورزش دانشگاهی گفت‌وگو شد.
محمدرضادهخدا، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این فدراسیون گفت: با توجه به مشترکات ۲ کشور، امیدوارم این نشست بتواند به تقویت همکاری مشترک بین ایران و افغانستان و توسعه و حفظ فرصت‌های لازم برای کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده‌های ورزشی‌شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی بیانجامد.
آقای دهخدا افزود: امیدوارم بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران و افغانستان همکاری گسترش یابد و روابط بین‌الملل از طریق فعالیت‌های ورزشی و آموزشی، کارگاه‌های علمی ورزشی اردوهای مختلف مشترک و مسابقات چندجانبه تقویت شود.
در سوی دیگر، منقوش‌الدین نسیمی گفت: هدف‌مان ایجاد راهکار برای گسترش روابط ورزشی ۲ کشور است، با توجه به پتانسیل بالای موجود برای همکاری‌های بیشتر در همه زمینه‌ها و بهره‌گیری از امکانات یک‌دیگر امیدوار هستیم.
آقای نسمی هم‌چنان در ادامۀ سخنانش خواستار برگزاری اردوی تیم‌های ملی دانشجویان تکواندو و ووشوی افغانستان در ایران شد تا آن‌ها برای حضور در رقابت‌های بیست و نهمین «یونیورسیاد» دانشجویان جهان به میزبانی چین تایپه آماده شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.