سازمان ملل از وضعیت نگهداری کودکان زندانی در افغانستان ابراز رضایت کرد

گزارشگر:دوشنبه 15 قوس 1395 - ۱۴ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از روند نگهداری و رفتار نهادهای حکومتی افغانستان با زندانیان کودک در این کشور ابراز رضایت کرده‌است.
براساس تحقیق این نهاد از مراکز اصلاح و تربیت کودکان، در این مراکز تدابیری در نظر گرفته شده که با معیارهای حداقلی که توسط سازمان ملل در نظر گرفته شده سازگاری دارد.
سازمان ملل افزوده است که در این مراکز بیش از یک هزار کودک نگهداری می‌شوند که حدود ۱۰۰ نفر آنان دختران نوجوان هستند.
این نهاد به دولت افغانستان پیشنهاد کرده است که بر بازگشت نوجوانان زندانی به جامعه بیشتر تمرکز کند.
مایکل هارتمن، رییس بخش حاکمیت قانون دفتر یوناما گفته‌است: “تحقیقات ما نشان می‌دهد که تلاش‌های دولت برای رسیدگی به نیازهای نوجوانانی که تحت نظارت به سر می‌برند، بهبود یافته است.”
او افزوده است که وزارت‌های عدلیه و معارف افغانستان هنوز هم به حمایت بین‌المللی جهت بهبود وضعیت محل زندگی و برنامه‌های جدید برای توانمند سازی نوجوانانی که در بند هستند، نیاز دارند.
این نهاد افزوده که کل این تحقیق نشان می‌دهد که افغانستان در زمینه دسترسی به معیارهای قابل قبول جهانی پیشرف داشته ولی سطح پیشرفت در ۳۴ مرکز اصلاح و تربیت کودکان در سراسر این کشور یکسان نیست.
این نهاد افزوده که نارسایی‌ها بیشتر در مراکزی دیده می‌شود که توسط وزارت عدلیه افغانستان ایجاد شده‌اند.
بر اساس این گزارش، حکومت افغانستان استفاده از اکثر مجازات‌های ظالمانه، غیر انسانی و اهانت آمیز را ممنوع کرده‌است.
این نهاد افزوده که در اکثر مراکز محل نگهداری کودکان، این نوجوانان از دیدار با خانواده‌های شان محروم می‌شوند که با قوانین افغانستان سازگاری دارد ولی با قواعد بین‌المللی سازگاری ندارد و افغانستان باید قوانین داخلی خود را بازنگری کند.
در گزارش این نهاد تاکید شده که این کودکان از نظر تغذیه، نحوه نگهداری و مراقبت از آنها در شرایط مناسب قرار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.