پارلمان آلمان درخواست توقف اخراج پناهجویان افغانستان را رد کرد

گزارشگر:یک شنبه 28 قوس 1395 - ۲۷ قوس ۱۳۹۵

پارلمان آلمان یا بوندستاگ، در نشست روز جمعه خود توقف اخراج افغان‌هایی را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده، رد کرد. اولین گروه افغان‌ها روز چهارشنبه از آلمان اخراج شد.
بوندستاگ یا پارلمان آلمان روز جمعه، درخواست دو جناح سبزها و چپ‌های آلمان را برای توقف اخراج افغان‌ها رد کرد. هر دو جناح سبز و چپ آلمان در mandegar-3کنار دیگر درخواست هایشان توقف اخراج مهاجران قبول ناشده افغان را مطرح کردند اما نمایندگان پارلمان به این درخواست رای منفی دادند.
اولا یلکه، سیاستمدار چپگرای آلمان اخراج افغان‌ها را “وحشیانه و غیرانسانی” خواند و گفت که “دروغ است” که در افغانستان مناطق امن وجود دارد. او گفت که اعزام نیروهای آلمانی به این کشور به “معنای این است که وضعیت به هیچ ترتیبی مطمئن نیست”.
لویزه امتسبرگ، از حزب سبزها نیز گفت که اخراج به کشورهایی مانند افغانستان “با ادعای ما درباره حقوق بشر سازگار نیست”.
روز چهارشنبه یک گروه ۳۴ نفری از مهاجران افغان به کشورشان بازگردانده شدند. این اقدام مورد انتقاد گروه های مختلف به ویژه اپوزیسیون حکومت آلمان قرار گرفت. چم اوزدمیر، رهبر حزب سبزهای آلمان در مصاحبه با یک روزنامه این اقدام را “سیلی به صورت کسانی خوانده است که وضعیت اقامتشان نامشخص بوده و حالا باید اضطراب بیشتری را بچشند”. او از همحزبی های انگلا مرکل در حزب “دموکرات مسیحی” انتقاد کرد که گفته اند افغان هایی که پس فرستاده شدند، آنها را هیچ خطری در کشورشان تهدید نمی کند.
اخراج گروه دوم تا چند هفته دیگر
با این حال قرار است یک گروه ۵۰ نفری دیگر از افغان ها تا پایان ماه روان یا اوایل ماه آینده به افغانستان فرستاده شوند. این مطلب را اسلام الدین جرئت سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان بیان داشته است. جرئت همچنان افزود که ۱۰ هزار افغان باوجود ناامنی در کشور، پیش از این داوطلبانه از اروپا به افغانستان بازگشته اند.
بر اساس آمار وزارت داخله آلمان، حدود ۱۲۵۰۰ نفر درخواست پناهندگی شان رد شده و قرار است دیپورت شوند.
توماس دیمیزیر، وزیر داخله آلمان روز جمعه در برلین از اخراج افغان ها دفاع کرد و آن را برای حفظ کارآمدی سیستم مهاجرت “درست و ضروری” خواند. او به خبرنگاران گفت: «اگر نیروهای آلمان برای تامین امنیت بیشتر کار کنند، اگر آنها با دیگران برای پیشرفت بازسازی کار کنند، آن وقت برای افغان ها ممکن و منطقی است که به کشور خودشان بازگردند».
وزیر داخله آلمان همچنان یادآور شد که سویدن نیز که پناهجویان زیادی از افغانستان را میزبانی می کند، روز پنجشنبه پرواز دیپورتی مشابهی را به کابل تدارک دیده است.
انتقاد شدید آلمان از یونان به خاطر واقعه فرایبورگ
در همین حال، وزیر داخله آلمان روز پنجشنبه از مقامات یونان به شدت انتقاد کرد که چرا به یک مجرم افغان اجازه داده اند از سیستم فرار کند و در آلمان درخواست پناهندگی بدهد. این فرد که در یونان به جرم تلاش به قتل در سال ۲۰۱۳ دستگیر و به ده سال زندان محکوم شد، در سال ۲۰۱۵ آزاد گردید. این فرد که خود را ۱۷ ساله معرفی کرده، حسین ک. نام دارد و متهم به قتل یک دختر ۱۹ ساله آلمانی در ماه اکتوبر سال روان می باشد. دیمیزیر گفت که نیاز است تبادل اطلاعات بیشتر در خصوص مجرمان و جنایتکاران بین کشورهای اتحادیه اروپا صورت بگیرد.
در پی دیپورت اولین گروه افغان‌ها، وزیر داخله آلمان گفت که حداقل یک سوم از گروه ۳۴ نفری افراد اخراجی مجرم بودند و برخی حتا مستقیما از زندان به میدان هوایی برده شدند. این مجرمان به خاطر سرقت، قتل و تجاوز در زندان به سر می بردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.