نیروهای امریکایی و ایتالیایی در ولایت فراه مستقر شدند

گزارشگر:سه شنبه 21 جدی 1395 - ۲۰ جدی ۱۳۹۵

manegar-3مقام‌های محلی ولایت فراه اعلام کردند که ده‌ها سرباز آمریکایی و ایتالیایی با هواپیماهایش در فرودگاه ولایت فراه مستقر شده‌اند.
ناصر مهری، سخنگوی والی فراه به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای حمایت قاطع به فرماندهی ناتو اول هفته جاری در این ولایت مستقر شده‌اند.
او گفت که با افزایش ناامنی در ولایت فراه این نیروها به منظور حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان به ولایت فراه آمده‌اند.
آقای مهری درباره شمار این نیروها ابراز نظر نکرد، ولی گفت تا زمانیکه تحرکات ستیزه جویان مخالف دولت ادامه داشته باشد، این نیروها در ولایت فراه باقی خواهند ماند.
سرور عثمانی فراهی، نماینده ولایت فراه در مجلس نمایندگان افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که وضعیت در فراه نگران کننده است و به گفته او طالبان به مرکز این ولایت نزدیک شده‌اند.
مقام‌های محلی ولایت فراه تایید کرده که این ولایت در روزهای اخیر شاهد نبردهای شدید میان ستیزه‌جویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان بوده که در برخی مناطق ستیزه‌جویان گروه طالبان پیشروی داشته‌اند.
به گفته این منابع با توجه به اینکه نیروهای ستیزه جوی مخالف دولت دوباره عقب زده شده ولی نگرانی از ادامه پیشروی گروه طالبان وجود دارد.
قبل از این نیروهای آمریکایی نیز اعلام کرده بود که ۳۰۰ تفنگدار دریایی این کشور در بهار پیش رو در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان مستقر خواهد کرد.
دولت افغانستان برنامه واگذاری مسئولیت امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای داخلی را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ این روند پایان یافت.
با تکمیل واگذاری مسئولیت امنیتی قرار بود که نیروهای بین‌المللی نقش آموزش و مشورت را داشته باشند. فقط در صورت درخواست دولت افغانستان، این نیروها از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت هوایی کرده و یا در جنگ مشارکت خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.