۱۱ روش برای پیش‌گیری از کمردرد

- ۱۰ قوس ۱۳۹۱

بخش دوم و پایانی

۵ـ به نشستن و ایستادنِ خود توجه بیشتری داشته باشید. اگر مجبور هستید که ساعات طولانی به صورت نشسته کار کنید، برای جلوگیری از کمردرد، از چوکی‌یی استفاده کنید که پشتیِ آن صاف و کمی از بالاتنه شما کوتاه‌تر باشد. هم‌چنین توصیه می‌شود موقعیت شما پس از نشستن بر صندلی طوری باشد که زانوها کمی بالاتر از باسن قرار گیرند.
در صورتی که مجبور هستید بیشتر به صورت ایستاده کار کنید، سعی کنید کشیده و قایم بایستید و سر خود را بالا بگیرید. هم‌چنین در صورت امکان هر از چندگاهی به یکی از پاهای‌تان استراحت دهید و هر ۱۵ ثانیه، پای خود را تعویض کنید.
۶ـ به هنگام بلند کردن اجسام سنگین، مراقب باشید. برای بلند کردن اجسام خم نشوید. بهتر است به جای خم شدن، به روی زانوهای خود نیم‌خیز شوید و در حالی‌که از عضلات شکمِ خود کمک می‌گیرید، نسبت به بلند کردن جسم مربوطه اقدام کنید. هم‌چنین به هنگام بلند کردن وسایل مختلف، مراقب باشید که پیج‌وتاب احتمالی در بدن خود ندهید، چرا که ممکن است به ستون فقرات آسیب وارد نمایید.
۷ـ از کفش‌های پاشنه‌دار [کوری‌بلند] برحذر باشید. این کفش‌ها فشار جاذبه را به بخش میانی بدن منتقل می‌کنند. اگر ارتفاع پاشنه از یک اینچ (۲,۵ سانتیمتر) بیشتر شود، باید منتظر دردهای وحشت‌ناک کمر هم باشید. به همین دلیل، حتا اگر مجبور به استفاده از این کفش‌ها هستید، مدت زمان استفاده از آن‌ها از چند ساعت تجاوز نکند.
در صورتی که دچار کمردرد می‌شوید، توصیه می‌شود از کفش‌هایی با ارتفاع پاشنه استاندارد استفاده کنید.
۸ـ شلوارهای بسیار تنگ را فراموش کنید. شلوار و البسه تنگ می‌تواند به هنگام نشستن، راه رفتن و یا حتا ایستادن منجر به تشدید درد کمر شوند.
۹ـ بر روی بکسک پولِ خود ننشینید. چنان‌چه عادت دارید بکسک پول خود را در جیب عقب‌تان قرار دهید، برای مدت زمان طولانی بر روی آن ننشینید. برای مثال، به هنگام راننده‌گی و یا کار کردن با کامپیوتر خود، بهتر است آن را از جیب‌تان در بیاورید.
۱۰ـ انتخاب صحیحِ بیک دستی و بیک سرشانه‌یی. بیکی را انتخاب کنید که بندهای قابل تنظیم داشته و حمل آن آسان باشد. بندهای تنظیم‌شدنی اجازه می‌دهند بتوانید وزن بیک را به‌طور مساوی روی شانه‌ها توزیع کنید. این سهولت کمک می‌کند که حتا در صورتی که دچار کمردرد باشید، با راحتیِ بیشتری بتوانید بیک خود را حمل کنید.
۱۱ـ قوز نکنید[کُپ نشوید]. کمربندهای مخصوصی وجود دارند که می‌توانند به عنوان مانعی کاربردی، از قوز کردنِ شما جلوگیری کنند. استفاده از آن‌ها پس از انواع خاصی از اعمال جراحی توصیه می‌شود.
هر چند که استفاده از این‌گونه کمربندها تاثیر مستقیمی بر کاهش کمردرد ندارد، اما با توجه به اینکه از قوز کردن جلوگیری می‌کنند، می‌توانند بر روی کاهش درد در ناحیه کمر موثر باشند.

منبع: www.salemzi.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.