اسلام آباد: بر سر منافع ملی پاکستان مصالحه نمی‌کنیم

گزارشگر:یک شنبه 15حوت 1395 - ۱۴ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3دفتر نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که خواستار روابط دوستانه با کابل و دهلی است، اما این مسأله به قیمت منافع ملی پاکستان نخواهد بود
دستیار ویژۀ نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی روز شنبه اعلام کرد: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، حسن نیت پاکستان را در تلاش برای بهبود بیش از پیش روابط دوستانه با تمام کشورهای همسایه و منطقه نشان داد.
طارق فاطمی گفت: اجلاس سران اکو این پیام مثبت را به تمام جهان صادر کرد که شرایط امنیتی در پاکستان به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
وی افزود: محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواستار تقویت روابط با کشورهای همسایه، کشورهای آسیای میانه و تمام کشورهای منطقه است.
او تصریح کرد: پاکستان خواستار روابطی دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل با تمام همسایگان خود از جمله هند و افغانستان است؛ اما حاضر نیست بر سر منافع ملی خود مصالحه کند.
سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی اکو روز چهارشنبه هفته گذشته به میزبانی اسلام آباد برگزار شد. رهبران دولت افغانستان در این نشست اشتراک نکردند. آنها در پاسخ به اتهامات اسلام‌آباد و تنش‌های اخیر میان دو کشور از شرکت در این نشست خودداری کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.