واکنش فرزند یک جنرال کشته شده در شفاخانۀ چهارصد بستر در برابر اظهارات وزارت دفاع: پـدرم را مهـاجمان به ضرب چـاقو شهید کـرده بودند

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ سه شنبه 8 حمل 1396 - ۰۷ حمل ۱۳۹۶

پدرم، جنرال داود عسکریار رییس اکمالات وزارات داخله را مهاجمان مسلح در شفاخانه چهارصد بستر به ضرب چاقو شهید کرده‌ بودند و ما خود در آن دم در شفاخانه بودیم.
محمد معروف عسکریار، فرزند جنرال محمد داود عسکریار با بیان این مطلب می‌گوید که وزارت دفاع درمورد پدرش خبر نادرست را پخش کرده است.
mandegar-3پیش از این دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری گفته بود که در حملۀ تروریستی به بیمارستان چهارصدبستر، هیچ یک از جنرالان جان نباخته‌اند و جنرال داود عسکریار که از قبل در شفاخانه بستر بود و دو یا سه ساعت قبل از وقوع حادثه، فوت کرده بود.
اما، محمد معروف عسکریار، فرزند جنرال داود عسکریار، در تماس به روزنامه ماندگار، با رد این گفته‌های وزارت دفاع گفت که سخن‌گوی این وزارت، بدون آگاهی موثق، هرچه که به ذهنش رسیده گفته بود.”
به گفتۀ آقای عسکریار، آقای وزیری در حالی ادعا کرده است که جنرال داود عسکریار دو یا سه ساعت پیش از حملۀ مهاجمان مسلح به بیمارستان، فوت کرده بود که تروریستان او را زنده گرفته و با ضربۀ چاقو شهیدش کرده اند.
آقای عسکریار می‌گوید که وقتی که جنازۀ پدرش را شست‌وشو می‌کردند، یک زخم عمیق در پهلوی راست جسد دیده شده است که نشان می‌دهد مهاجمان او را به ضرب چاقو شهید کرده‌اند.
او داستان کشته شدن پدرش را ین گونه روایت کرد: من و برادرم نسیم عسکریار، بالای سر بستر پدرم بودیم و می‌خواستیم به سرویس دیالیز برویم و داکتر مربوطه را بگوییم که امروز نوبت دیالیز مریض ما است. وقتی من به دهلیز پایان شدم دیدم که مهاجمان داخل شفاخانه شده‌اند. ما به منزل چهارم بالای شدیم و دو انتحاری پیش روی ما را گرفتند، دوباره به منزل اول پایین شدیم و در تشناب به مدت چهل دقیقه پنهان شده منتظر ماندیم تا این‌که نیروهای امنیتی به محل رسیدند و ما را از آنجا بیرون کشیدند. تا این وقت مهاجمان به داخل اتاق‌های بیمارستان شده، شمار زیاد از بیماران را شهید کرده بودند و پدرم را نیز به ضربه چاقو شهید کرده بودند.
او می‌گوید: پس از اظهارات دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی، ما به وزارت داخله مراجعه کرده موضوع را به صدیق صدیقی سخنگوی پیش وزارت داخله گفتیم، او وعده کرد که در این مورد اعلامیه‌یی را به نشر می‌رساند و از دولت وزیری می‌خواهند تا از خانوادۀ شهید جنرال محمد داود عسکریار پوزش بخواهد؛ اما وزارت دفاع تا هنوز هم در مورد واکنشی نشان نداده است.
آقای عسکریار با انتقاد از رهبران دولت وحدت ملی می‌گوید که پدرش مدت ۴۲ سال در دولت افغانستان حدمت کرده، اما وقتی که شهید شد، به فراموشی سپرده شد.
جنرال محمد داود عسکریار، پس از فراعت از اکادمی پولیس مدت ۴۲ سال در سمت‌های مختلف وزارت داخله؛ فرمانده قطعه منتظرۀ ولایت هرات، فرمانده کندک اوپراتیفی ولایت پروان ایفای وظیفه کرده‌است
جنرال عسکریار در سال ۱۳۶۲ در زمان حکومت ببرک کارمل به مدت هشت سال زندانی و دو مرتبه به اعدام محکوم شده بود. پس از هشت سال زندان، شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، او را با افراد حکومت ببرک کارمل در ولسوالی تتم‌درۀ پروان تبادله کرده بود. عسکریار در زمان حکومت مجاهدین به عنوان فرمانده غند ایفای وظیفه کرده‌بود.
پس از اشغال کابل توسط گروه طالبان، عسکریار بنیان اکادمی پولیس را در ولایت پنجشیر گذاشته و در دورۀ ادارۀ موقت نیز به عنوان فرمانده اکادمی پولیس وزارت داخله، رییس ملی اطفائیه، فرمانده امنیه ولایت نیمروز و اخیراٌ به عنوان رییس اکمالات وزارت داخله ایفای وظیفه می‌کرد که د ر شفاخانه چهارصد بستر کشته شد.
حمله بالای بیمارستان سردار محمد داوود در پایتخت کشور، یکی از مرموزترین و مرگ‌بارترین حمله‌ها در اواخر سال ۱۳۹۵ خورشیدی در کشور بود. در این حمله براساس یافته‌های روزنامۀ ماندگار بیش از ۲۵۰ تن کشته شده بودند. اما مسوولان وزارت دفاع ملی گفته‌اند که در آن حمله ۵۰ تن کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح گردیدند. روزنامه ماندگار چشم دیدهای برخی شاهدان عینی را از این شفاخانه در دو شماره به نشر رسانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.