فعالان مدنی: عامل تمام نابسامانی‌ها مجلس نماینده‌گان است

- ۱۹ حمل ۱۳۹۶

mandegarاعضای یک نهاد مدنی به نام «واکنش جوان»، نماینده‌گان مجلس را عامل بزرگ فساد اداری، قاچاق مواد مخدر، آدم‌ربایی و مانعی برای شایسته‌سالاری در کشور می‌دانند و از سران حکومت وحدت ملی می‌خواهند، به ادامۀ کار مجلس نقطۀ پایان بگذارد.
زلمی کوچی، عضو این نهاد در یک نشست خبری گفت که اعضای مجلس نماینده‌گان بزرگ‌ترین عامل فساد و نابسامانی‌های کشوراند و با استفاده از موقف‌شان، از گماشتن کارمندان دولتی پول به جیب می‌زنند. کوچی از سران حکومت وحدت ملی می‌خواهد که ادامۀ کار مجلس نماینده‌گان را توقف دهد
به گفتۀ او، در حالی که دورۀ پنج سالۀ مجلس نماینده‌گان مطابق قانون اساسی پایان یافته است، اما نماینده‌گان دو سال است که غیرقانونی به کرسی‌های مجلس تکیه زده‌‌اند.
اما نظیر احمد احمدزی، معاون دوم مجلس نماینده‌گان، اظهارات اعضای نهاد واکنش جوان را نادرست می‌خواند و می‌گوید، آزادی بیان به این معنا نیست که بدون اسناد به ‌خانۀ ملت اتهام ببندند.
ده روز پیش مجلس نماینده‌گان عبدالله حبیبی وزیر دفاع، تاج‌محمد جاهد وزیر داخله و معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی را به خاطر حمله بر شفاخانۀ سردار محمدداوودخان و ناامنی‌های اخیر استیضاح کرد. اما تمام مقام‌ها با اکثریت آرا از مجلس رأی اعتماد به دست آوردند.
این عکس‌العمل نماینده‌گان واکنش‌های تند مردم را به دنبال داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.