راسموسن به حنا ربانی: تعامل پاکستان برای تضمین صلح در افغانستان لازمی است

- ۱۴ قوس ۱۳۹۱

ناتو روز دوشنبه بر اهمیت روابط با پاکستان در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که روند خروج نیروهای ناتو از افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ به اتمام می‌رسد.
اندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در دیدار با حنا ربانی کهر وزیر خارجه پاکستان گفت: باید به این موضوع مهم اشاره کنم که لازم است برای شکست تروریسم همچنان متحد باقی بمانیم. در ناتو ما این موضوع را به خوبی درک می‌کنیم که پاکستان بهای سنگینی در اقدامات علیه تروریسم پرداخت کرده است. ناتو در کنار پاکستان در مقابله تروریسم ایستاده است.
راسموسن خطاب به وزیر خارجه پاکستان گفت: این موضوع آشکار است که دنباله‌روی در راستای صلح و امنیت در منطقۀ شما، به نفع جامعه جهانی است که این شامل صلح در افغانستان است؛ جایی‌که پاکستان نقش ویژه‌یی برای ایفا دارد.
وزیر خارجه پاکستان همچنین با دیگر مقامات ناتو دیدار کرد که مقامات ناتو آماده‌گی خود را برای توسعه همکاری‌ها و مذاکرات سیاسی با پاکستان اعلام کردند.
دبیر کل ناتو تاکید کرده است که تعامل مثبت پاکستان برای تضمین صلح و ثبات درازمدت در افغانستان و منطقه موضوعی لازم و ضروری است.
وزرای خارجه ناتو به ریاست هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مقر ناتو در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کنند که انتظار می‌رود موضوع افغانستان در راس دستور کار این مقامات قرار خواهد داشت.
ناتو حدود یک صد هزار نیرو در افغانستان دارد که حدود دو سوم آنها نیروهای امریکایی هستند؛ این در حالی است که براساس طرح‌های تعیین شده قرار است تمامی مسوولیت‌های امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۱۴ از نیروهای خارجی به نیروهای افغان واگذار شود و نیروهای ناتو نیز تا پایان سال ۲۰۱۴ از خاک افغانستان خارج شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.