عبدالله عبدالله: افغانستان راه‌برد واضح برای مبارزه با تروریسم دارد

گزارشگر:ابوبکر صدیق - ۱۲ ثور ۱۳۹۶

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیروز دوشنبه، ۱۰ ثور در نشست شورای وزیران گفت که اعلام حملات بهاری طالبان از نکات عمده‌یی است که با هیأت پارلمانی کشور پاکستان در مورد صحبت کرده است.
آقای عبدالله افزود که هیأت پارلمان کشور پاکستان به رغم دیدار با برخی از مسوولان با رییس حکومت وحدت ملی نیز دیدار و گفت‌و گو داشتند.
MANDEGARروز شنبه هیأت پارلمانی پاکستان به رهبری ایازالحق، رییس پارلمان آن کشور به کابل سفر کرده ضمن دیدار با نماینده‌گان پارلمان افغانستان، با رییس حکومت وحدت ملی محمداشرف غنی نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گفتۀ اقای عبدالله، مسوولان حکومت افغانستان در دیدار با هیأت پاکستان از آنان خواسته که برای حل چالش‌های ایجاد شده در روابط دو کشور باید تلاش‌های جدی صورت گیرد. و راه‌حل‌های مشکلات کنونی به بحث همه جانبه و واضح نیاز دارد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تأکید کرد که افغانستان طرف‌دار صدمه رسانید به هیچ کشور همسایه نیست، اما این کشور در راه‌ مبارزه با تروریسم بیشترین قربانی را داده است.
او گفت: افغانستان راه‌برد واضح و روشن در امر مبارزه با تروریسم دارد، در حالی که در کشورهای همسایه برداشت‌های متفاوت در این مورد وجود دارد.
آقای عبدالله بابیان این‌که احترام به حاکمیت ملی و استقلال کشور ما جز اصولی‌ است که در این راستا با هیات مذکور تاکید داشتند. گفت: ما خواهان روابط نیک با کشورهای همسایه هستیم و امیدواریم که مشکلات به شکل واقع‌بینانه بیان شود تا راه‌حل‌های مناسب در مورد درنظر گرفته شود.
این در حالی‌ست که گروه طالبان روز جمعه با اعلام عملیات بهاری‌شان، حمله‌های‌شان را در شماری از بخش‌های کشور افزایش دادند و حتا موفق شدند ولسوالی زیباک ولایت بدخشان را نیز به تصرف خود در آورند. هرچند مطرح‌کردن این مسأله از سوی حکومت افغانستان تازه‌گی ندارد و به ویژه حکومت وحدت ملی، از دوسال به این‌طرف پی‌هم انگشت انتقادش طرف پاکستان بوده‌است.
آقای عبدالله گفت که این نکته را ما تاکید نکردیم که همه مشکلات ما ملامتی‌اش را بالای یک کشور بی‌اندازیم اما در عین حال، مسایل امنیتی مسایل بسیاری اساسی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.