واشنگتن‌تایمز با انتقاد تند از حکومت وحدت ملی: تقلبات گسترده، تعیین‌کنندۀ نتیجۀ انتخابات‌ها شده است

- ۱۹ ثور ۱۳۹۶

روزنامۀ مشهور امریکایی «واشنگتن تایمز» گفته است که دولت دست نشاندۀ ما (امریکا) در افغانستان، فاسد، غیرمنطقی، قومی، فرقه‌گرا، وحشی و منفور است.
به نوشتۀ این روزنامه که نزدیک به جریان جمهوری‌خواهان است: تشکیلات و رتبه‌های نظامی در افغانستان، توسط عساکر خیالی پُر شده است. تولید مواد مخدر در حال افزایش است و تقلبات گسترده، تعیین کنندۀ نتیجۀ انتخابات‌ها شده و صداقت افغانستانی‌ها محدود و غیر ملی می‌باشد.
MANDEGARاین روزنامه، در شمارۀ دو روز قبل خویش در عین حال به نقل مایکل گیرسون، در مورد نگرانی‌های برخاسته از «گزینه‌های محدود» رییس‌جمهور ترامپ گفته است که مک ماستر مشاور امنیت ملی  طرفدار یک قوای محدود نظامی با امکانات بزرگ برای ارتش و پولیس افغانستان است تا بدون ضرب‌الاجل‌‌های ساخته‌گی برای خروج امریکا از افغانستان، حکومت‌داری را تقویت کرده و عملیات سریع برضد طالبان را فزونی بخشد.
نویسندۀ این روزنامه در توضیح این رویکرد نگاشته است که کافی است حکومت دکتر غنی استحکام یافته و طالبان صرفاً ضعیف شوند، تا زمینه برای یک معامله فراهم گردد.
هزینۀ طرح مک ماستر به قول این روزنامه، حدود  ۲۳ میلیارد دالر تخمین شده است. این تعهد جدی درحالی است که کل محصول ناخالص داخلی افغانستان در ۲۰۱۵، کمتر از ۲۰ میلیارد دالر بوده است.
این روزنانه در عین حال پیشنهاد کرده است که باید نیروهای امریکایی افغانستان را ترک کنند، زیرا افغانستان به کشته شدن نیروهای امریکایی نمی‌ارزد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.