پس از پیروزی روحانی/ افغانستان خواهان گسترش روابط با ایران شد

گزارشگر:یک شنبه 31 ثور 1396 - ۳۰ ثور ۱۳۹۶

حسن روحانی رییس جمهور برحال ایران در مقامش ابقا شد. این سیاستمدار میانه رو با کسب ۵۷ درصد آراء دوباره به عنوان رییس جمهور انتخاب گردید. او حالا برای چهار سال دیگر می‌تواند مشی اصلاح‌طلبانه خود را ادامه بدهد.
تلویزیون دولتی ایران پیروزی روحانی ۶۸ ساله در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. به اساس معلومات وزارت داخله این کشور، حسن روحانی در mandegar-3همین دور اول انتخابات ۲۳،۵ میلیون رأی بدست آورده است. ابراهیم رییسی رقیب محافظه کار روحانی با تفاوت زیاد، یعنی با کسب ۱۵،۸ میلیون رأی، شکست خورد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران گفت که از جمع ۵۶ میلیون شهروند واجد شرایط رأی‌دهی، بیشتر از ۴۱ میلیون تن آنها در این انتخابات شرکت کرد بودند. به این ترتیب میزان اشتراک در این انتخابات ریلست جمهوری ۷۳ درصد بوده است.
رأی دهندگان به آن وعده روحانی ۶۸ ساله چشم امید بسته اند که گفته است می‌خواهد ایران را به روی جهان بازتر و لیبرال‌تر بسازد و اقتصاد این کشور را، که تحت فشار تحریم های بین المللی قرار داشت، دوباره به چرخش درآورد.
در زمان ریاست جمهوری روحانی توافقات هسته‌یی میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهان عقد گردید. در بدل آن اکثریت تعزیرات اقتصادی علیه این کشور لغو ساخته شدند.
مقامات افغانستان پیروزی روحانی را تبریک گفتند
رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ایران تبریک گفتند.
سخنگوی ریاست جمهوری پیام تبریکی رییس جمهوری را ابراز داشت و گفت که کابل خواهان گسترش روابط با تهران می‌باشد.
شاه‌حسین مرتضوی بر لزوم تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
همچنان، ریاست اجرایی حکومت در اعلامیه‌یی پیروزی حسن روحانی را تبریک گفته است.
در اعلامیه آمده است: جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور همسایه” برادر، هم‌دین” هم‌فرهنگ و هم‌زبان‌اند و از روابط حسنه و نیک تاریخی برخوردار می‌باشند و در دورۀ ریاست چهارسالۀ شما روابط دو کشور به طور قابل توجهی گسترش و بهبود یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.