نشست‌هـای چـهارجـانبه از سر گـرفته می‌شـود/ ارگ: پاکستان متعهد به مبارزه با تروریسم شده است

گزارشگر:شنبه 20 جوزا 1396 - ۱۹ جوزا ۱۳۹۶

سران افغانستان و پاکستان بر از سرگیری نشست‌های چهارجانبه کابل، اسلام‌آباد، پکن و واشنگتن توافق کرده‌اند.
شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت، مقام‌های دو کشور جمعه در حاشیۀ نشست سران کشورهای عضو mandegar-3سازمان شانگهای دیدار کردند.
آقای مرتضوی افزود: صدراعظم پاکستان از تشدید تلاش‌های آن کشور، جهت مبارزه با تررویزم، اطمینان داد و سران دو کشور روی برگزاری نشست‌های چهارجانبه توافق کردند.
آقای مرتضوی به صدای امریکا گفت: “قرار شد که افغانستان و پاکستان به خاطر مبارزه با تروریزم و هم‌چنان هماهنگی بیشتر، نشست‌های چهارجانبه را که در آن چین و امریکا نیز حضور داشته باشند را برگزار کنند”.
پیش از این نیز نشست‌های چهارجانبه صلح میان افغانستان، پاکستان چین و امریکا، برگزار شده بود.
پنجمین و آخرین دور این نشست‌ها در پایان ماه ثور سال ۱۳۹۵ خورشیدی در اسلام آباد برگزار شدکه از جانب افغانستان، حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان و نمایندۀ خاص رییس جمهور در آن اشتراک کرده بود. اما پس از آن به دلیل بروز مشکلات سیاسی در روابط دو کشور این نشست‌ها برگزار نشد.
از سوی دیگر، آقای مرتضوی گفت: رییس جمهور غنی توافق پاکستان را مبنی بر اقدامات بیشتر علیه گروه‌هایی که امنیت دو کشور را تهدید می‌کند، به دست آورد.
به گفتۀ سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، صدراعظم پاکستان در این دیدار حملات تروریستی اخیر را در کابل محکوم کرد و تعهد نمود که در برابر گروه‌هایی که به پروسۀ صلح نمی‌پیوندند، اقدام جدی خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.