مسابقات قهرمانی موی‌تای کشور آغاز شد

گزارشگر:شنبه 10 سرطان 1396 - ۰۹ سرطان ۱۳۹۶

mandegar-3مسابقات قهرمانی موی‌تای کشور به منظور گزینش نماینده‌گان افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی تایلند و ترکمنستان آغاز شد.
علی ظفر عاطفی، مسوول امور نشراتی فدراسیون ملی موی‌تای کشور به رسانه‌ها گفته است که این مسابقات سه روزه، در رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان در دو بخش زنان و مردان در کابل آغاز شد.
به گفتۀ آقای عاطفی، در این مسابقات شش تیم از کابل و پنج تیم از ولایات هرات، بلخ، غزنی، لوگر و نیمروز در کابل شرکت کرده‌اند.
عاطفی افزود که در این رقابت‌ها ۱۰۰ تن از جمله ۳۲ موی‌تایکار بانو، به رقابت خواهند پرداخت و در پایان، چهار موی‌تایکار مرد و دو موی‌تایکار بانو، به خاطر حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و هفت تن نیز به منظور شرکت در رقابت‌های آسیایی هنرهای رزمی داخل سالون انتخاب خواهند شد.
مسوول نشران فدراسیون موی‌تای افزود که رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان از ۱۹- ۱۲ ماه اسد ۱۳۹۶ در شهر بانکوک تایلند و رقابت‌های آسیایی از ۲۶ سنبله تا ۵ میزان ۱۳۹۶ در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار می‌شود.
علی سهراب احمدی، یکتن از موی‌تایکاران شرکت کننده از کابل، با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات گفت که امیدوار است بتواند با قهرمانی درمسابقات کابل، جواز حضور در رقابت‌های بین‌المللی را به دست آورد.
موى‌تای یا بوکس تایلندی، از جمله هنرهای رزمی و دفاع از خود است که در آن ترکیبی از فنون مشت، آرنج، بازو و پا به شکل تخصصی برای حمله و دفاع استفاده می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.