عبدالله عبدالله: هر فردی که غفلت وظیفه‌یی کرده باشد مورد مجازات قرار می‌گیرد

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ چهارشنبه 14 سرطان 1396 - ۱۳ سرطان ۱۳۹۶

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، دیروز سه شنبه (۱۳ سرطان) در نشستی که پیرامون تأمین امنیت شهر کابل برگزار شده بود، گفت: نیروهای امنیتی باید مایه اطمینان برای مردم باشند و طبق قانون اساسی در تأمین امنیت شهروندان تلاش جدی کنند.
mandegar-3عبدالله عبدالله افزود که کابل نسبت به وسعت و نفوس بیشتر باید در اولویت برنامه‌های امنیتی قرار داشته باشد، چون امینت کابل به ولایات همسایه آن بسیار تأثیر گذار است .
آقای عبدالله، عدم هماهنگی میان نهادهای امنیتی را چالش‌ بر انگیز عنوان کرده گفت: هماهنگی میان نیروهای امنیتی و نماینده‌های مردم و جامعه مدنی از اولویت‌های نهادهای امنیتی است، بدون این هماهنگی تأمین امنیت شهروندان ناممکن است.
آقای عبدالله تأکید کرد که دشمن از خلاهایی که در میان نهادهای امنیتی وجود دارد استفادۀ تکتیکی‌ می‌کند.
به گفتۀ او، مسوولان امنیتی باید، حقایق را برای مردم شریک سازند، عدم آگاهی مردم از حقایق سبب بی‌باوری مردم به نهادهای امنیتی می‌شود. این امر هم برای شهروندان و هم برای حکومت نگران کننده است. در صورتی که مردم از نیروهای امنیتی بی‌باور شوند در آن صورت تأمین امنیت امکان ندارد.
این درحالی است که برخی از اعضای مجلس، ‌برخی از اعضای شورای ملی را به همکاری با گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند.
چندی پیش نیلوفر ابراهیمی، یک عضو مجلس نماینده‌گان گفته بود که دو تن از اعضای شورای ملی تلاش می‌کنند تا افراد انتحاری را به مجلس نماینده‌گان داخل کنند. در ماه مبارک رمضان، ادعای صورت گرفت که رییس مجلس سنا را به همکاری با گروه داعش متهم می‌کرد.
آقای عبدالله گفت: نیروهای امنیتی در نقاط مختلف کشور برای دفاع از حقوق شهروندی، سیاسی و مدنی مردم در برابر تروریستان مبارزه می‌کنند تا شهروندان حق اعتصاب، حق تظاهرات و حقوق مدنی خود را به د ست آورند. نباید این حقوق توسط برخی از مسوولان امنیتی زیر پای شود، نهادهای امنیتی طبق قانون از این حقوق پاسداری می‌کنند.
آقای عبدالله با اشاره به حوادث اخیر که در جریان تظاهرات به معترضان اتفاق افتاد گفت: در این مورد بررسی‌ها جریان دارد و هر فردی که غفلت وظیفه‌یی کرده باشد مورد مجازات قرار می‌گیرد.
آقای عبدالله ایجاد تفرقه میان شهروندان را آب ریختن در آسیاب دشمن دانسته گفت: هر قدمی که سبب تفرقۀ مردم افغانستان می‌شود و مردم به نام قوم، زبان، سمت و منطقه به جان هم بریزند، یک کمک به دشمنان افغانستان است که ضعیف‌بودن، ضعیف‌کردن و پامال‌کردن افغانستان آرزوی‌شان است.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تصریح کرد: مردم از سران کشور و از آنانی که در جامعه تاثیر دارند و تاثیرگذار هستند، توقع دارند. سران سیاسی در قدم‌هایی که بر می‌دارند باید مردم افغانستان و منافع کشور را مد نظر داشته باشند.
رییس اجرایی بیان داشت که پس توقع ما توقع اضافی نیست که می‌گوییم سران سیاسی با درک اوضاع کشور قدم‌هایی را که بر می‌دارند، همیشه مردم افغانستان و منافع بزرگ کشور مد نظر گرفته شود.
او گفت توقع ما این است که خواست‌های برحق و مشروع خود را از طریق مشروع و قانونی مطرح کنید ما به حیث مسوولان، مسوولیت داریم که خواسته‌های شما را مورد بحث قرار داده و راه حل پیدا کنیم. اگرچه رییس اجرایی از گروه مشخصی یاد نکرد، اما اخیرا حرکت‌هایی توسط شماری از طرف‌های سیاسی شکل گرفته که برخی از واکنش‌ها را در پی داشته‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.