جنبش روشنایی تظاهراتش را لغو کرد

گزارشگر:دوشنبه 2 اسد 1396 - ۰۱ اسد ۱۳۹۶

جنبش روشنایی اعلام کرده که تظاهرات دوم اسد خود را به دلیل اینکه دولت اعلام کرده که قادر به تامین امنیت آن نیست، لغو کرده است.
یک عضو جنبش روشنایی گفت که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از اعضای این جنبش خواسته که نشست رو در رو داشته باشند.
mandegar-3عارف رحمانی، از اعضای شورای عالی این جنبش در یک نشست خبری، روز یکشنبه در کابل گفت که بعد از گفتگوهای زیادی با مقام‌های امنیتی، آنان اعلام کردند که توان تامین امنیت اعضای معترض “جنبش روشنایی” را که قرار است دوم اسد به خیابانها بیایند، ندارند.
او گفت که این موضوع به صورت رسمی و مکتوب به شورای عالی جنبش روشنایی ابلاغ شده و مقام‌های امنیتی گفته که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در هماهنگی با شبکه حقانی حمله انتحاری را به تظاهرکنندگان “جنبش روشنایی” برنامه ریزی کرده‌اند.
آقای رحمانی افزود، به دلیل اینکه نهادهای امنیتی اعلام کرده بودند، توان تامین امنیت تظاهرات را ندارند، برگزاری تظاهرات “جنبش روشنایی” به تعویق افتاده است.
داود ناجی، یکی دیگر از اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در این نشست گفت که براساس تهدیدها و هشدارهایی که بصورت مکتوب از جانب مقام‌های امنیتی و مشخصا گارنیزیون کابل دریافت کرده، “جنبش روشنایی” این تظاهرات را به تعویق انداخته‌است.
او رفتار حکومت را غیرمسوولانه خوانده و گفت که حکومت از تروریسم به عنوان اهرم فشار برای سرکوب حرکت‌های دادخواهانه و ایجاد جو خفقان در جامعه استفاده می‌کند.
آقای ناجی گفت که از مردم آزاده و عدالتخواه می‌خواهد که برای شکستن جو خفقان و اعلام وفا داری به آرمان شهدای “میدان روشنایی”، امشب اول اسد از ساعت ۹ تا ۱۰ شب برفراز بام‌های خود فریاد تکبیر و شعار عدالت سردهند.
او دراین مراسم گفت که حکومت وحدت ملی، جامعه جهانی و مردم افغانستان باید بدانند که جنبش روشنایی همچنان مصمم است که تا تحقق مطالبه “برحق” این جنبش که اجرا برنامه جامع برق افغانستان و امتداد خط ۵۰۰ کیلوولت از مسیر بامیان- میدان وردک است، در میدان مبارزه خواهد بود و این مبارزه تا رفع تبعیض سیستماتیک ادامه خواهد یافت.
سال گذشته در دوم اسد تظاهرات جنبش روشنایی هدف دو حمله انتحاری در میدان دهمزنگ کابل قرار گرفت که ۸۶ نفر کشته و براساس اعلام جنبش روشنایی بیش از ۴۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.