والی بلخ: حکـومت مسـوول قتـل عـام در سـرپل است

گزارشگر:سه شنبه 17 اسد 1396 - ۱۶ اسد ۱۳۹۶

عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی‌ افغانستان از ناتوانی سران نهادهای امنیتی انتقاد کرده و حکومت را مسوول قتل عام مردم در سرپل می‌داند.
mandegar-3والی بلخ ضمن همدری با خانواده‌های قربانیان میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، می‌گوید که در این حمله‌های گروه‌های تروریستی دستِ‌کم ۵۰ تن را کشته شده اند.
رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که ضعف مدیریت در نهادهای امنیتی، نرسیدن به موقع کمک امنیتی از سوی حکومت و نبود دکترین نظامی معقول سبب شده اند تا چنین فاجعۀ انسانی در سرپل به وجود بیاید.
والی بلخ به دولت هُشدار می‌دهد که در آوردن اصلاحات باید تلاش صورت گیرد، در غیر آن، روحیۀ دشمن بیش‌تر از پیش تقویت خواهد شد.
گفتنی ا‌ست که آقای نور هم‌چنان در رابطه به خواست‌های اخیرش که در مراسم حمایت مردم از ائتلاف نجات افغانستان در بلخ اظهار کرده بود: در صحبت با واشنگتن پُست گفته است که دولت باید به خواست‌های ما توجه جدی کند و در غیر آن، با استفاده از کنترل اداره‌های دولتی و فرودگاه‌ها، فشارها را بالای ادارۀ فلج کشور افزایش خواهد داد.
عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت، بارها از سیاست دولت افغانستان آن‌چه که او این سیاست را ناکام می‌خواند، انتقاد کرده و به همین دلیل، ائتلاف نجات افغانستان را با رهبر حزب حرکت مردم افغانستان و معاون اول ریاست‌جمهور ایجاد کرده است.
والی بلخ در نشست‌هایی که اخیراً در کشور داشت، گفت که هدف ائتلاف براندازی نظام نه؛ بلکه راست کردن پای کج حکومت می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.