یوناما: حمله به مسجد امام زمان شهر کابل جنایت جنگی است

گزارشگر:یک شنبه 5 سنبله 1396 - ۰۴ سنبله ۱۳۹۶

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله مهاجمان مسلح به مسجد امام زمان شهر کابل را جنایت جنگی خوانده است.
یوناما روز شنبه با نشر اعلامیه‌یی،حمله روز جمعه مهاجمان مسلح به مسجد امام زمان واقع در منطقه قلعه نجاران در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی mandegar-3شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.
در اعلامیه به نقل از توبی لنزر معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و سرپرست یوناما آمده:” در این اواخر حملات پیهم که شیعیان را در عبادت گاه هایشان هدف قرار می‌دهد، قابل توجیه نیستند”.
وی افزوده: “حملاتی‌که علیه تجمعات و عبادتگاه‌ها انجام می‌شوند ناقض جدی قانون بین المللی بوده و می‌توانند جرایم جنگی محسوب گردند.”
یوناما تاکید کرده است که قانون بشردوستانه بین المللی حمله عمدی بر غیرنظامیان و دارایی‌هایشان به شمول عبادتگاه‌ها را منع قرار داده و طرف های درگیر را موظف ساخته است تا زمینه فعالیت علمای دین را فراهم نمایند.
بر اساس معلومات یوناما، حمله روز گذشته ششمین حمله در سال جاری می باشد که مساجد شیعیان در افغانستان را هدف قرار داده و مجموعاً باعث کشته شدن حداقل ۶۴ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۱۸ تن دیگر گردیده است. از میان این رویداد ها، چهار حمله در هرات و دو حمله در کابل رخ داده است.
گفتنی است که سازمان نظارت از حقوق بشر حمله روز گذشته در مسجد امام زمان را به شدت محکوم کرده و آن را جنایت جنگی خوانده است.
وزارت امور داخله امروز تایید کرد که در حمله روز جمعه مهاجمان مسلح به مسجد امام زمان ۲۸ نفر شهید و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.