بهادرزاده، حریف آسترالیایی‌اش را شکست داد

گزارشگر:سه شنبه 14 سنبله 1396 - ۱۳ سنبله ۱۳۹۶

mandegar-3سیر بهادرزاده، ورزشکار رقابت‌های رزمی مختلط یا «MMA»، رقابت با حریف آسترالیایی‌اش را برنده شد.
بهادرزاده، راب ویلکینسنِ ۲۵ ساله را در میدان دوم با یک ضربۀ غافل‌گیرکنندۀ گراد، بی‌موازنه کرد و به زمین زد. پس از آن این ورزشکار افغانستانی با استفاده از فرصت، ویلکینسن را نگذاشت که روی پا بایستد و او را با حملات سهمگین و متواتر مشت‌هایش، ضربۀ فنی یا «ناک اوت» کرد.
ویکلینسن در روند اول بازی، کارکرده‌گی خوبی از خود به نمایش گذاشت و بهادرزاده را در چند مرحله غافل‌گیر کرد؛ اما در روند دوم، پس از گذشت ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه، مشت غافل‌گیرکنندۀ بهادرزاده، ویکلینسن را از ادامۀ رقابت منصرف کرد.
بهادرزاده پس از رقابت در حالی که بیرق افغانستان را بر دوش کشیده بود، در مصاحبه‌یی به تماشاچیان گفت: “ببخشید اگر دیرتر حریفم را ناک اوت کردم، اما به بهترین وجه به پیروزی رسیدم”.
سیر بهادرزاده که همیشه در رینگ‌های رقابت‌های رزمی آمیخته به نماینده‌گی از افغانستان مسابقه می‌کند، به هوادارانش گفت: “باوجودی که من به نماینده‌گی از افغانستان در این رینگ مسابقه کردم، اما نتیجۀ این رقابت به شما هم تعلق می‌گیرد؛ چرا که شما را هم دوست دارم.”
این ورزشکار رقابت‌های رزمی گفت که در چهار سال گذشته به خاطر «مصدومیتی» که عاید حالش بود، نتوانسته بود بیشتر در رینگ حضور یابد، اما اکنون با “آماده‌گی بیشتر” به میدان برگشته است.
سیر بهادرزاده به هوادارانش در افغانستان به زبان فارسی عید قربان را تبریکی داد و گفت که به زودی به افغانستان بر می‌گردد و “این پیروزی” را یکجا با مردم تجلیل می‌کند.
بهادرزاده که تا کنون ۳۰ رقابتِ رزمی مختلط را انجام داده است؛ ۲۳ بار حریفانش را ناک اوت کرده، ۶ بار رقابت را باخته است و یک بار هم نتیجۀ رقابت مساوی شده است. راب ویلکینسن، در وزن متوسط، پیش از رویارویی با سیر بهادرزاده، جمعاً ۱۲ رقابت کرده که ۱۱ بار برنده شده و ۱ بار هم طعم شکست را چشیده است.
رقابت‌های رزمی مختلط یا MMA، در این اواخر توجه زیاد تماشاچیان و علاقه‌مندان ورزش‌های رزمی را در داخل و خارج افغانستان به خود جلب کرده و سبب شده تا تعدادی از جوانان و نوجوانان به آموزش حرفه‌یی این رقابت‌ها رو آورند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.