احمدولی مسعود: وفاق ملی از آرمان‌های بزرگ شهید مسعود قهرمان ملی کشور بود

- ۱۶ سنبله ۱۳۹۶

 احمدولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، امروز چهار شنبه (۱۵ سنبله) در نشست خبری مقدماتی شانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود و هفتۀ شهید گفت: وفاق ملی از آرمان‌های بزرگ شهید مسعود قهرمان ملی کشور بود.

21368774_1110105719122920_6997137915278115649_oآقای مسعود افزود که ما در آستانۀ هفتۀ شهید و شانزدهمین سالگرد شهادت قهرمانی ملی احمدشاه مسعود قرار داریم و سالگرد کنونی به ‌نام ( احمدشاه مسعود و وفاق ملی) به‌خاطر بیرون رفتن کشور از بحران کنونی نام‌گزاری شده است.

آقای مسعود با بیان این‌که تمام شهدای افغانستان باید ثبت تاریخ شوند و کارنامه‌هایشان سینه به سینه انتقال کند، افزود که  گرامی‌داشت از این‌روزها یاد کسانی‌ است که به‌خاطر آزادی جان‌بازی کرده‌اند.

آقای مسعود بیان داشت که اوضاع کشور در حال حاضر نسبت به هر وقت بحرانی تر شده است. یأس و ناامیدی سرخورده‌گی و پریشانی‌ در میان مردم افزایش یافته است. ‌

او می‌گوید: کشور از ابعاد مختلف مورد تهدید قرار گرفته ا ست، در چنین حالت ما وفاق ملی را شعار خود قرار داده و از این تربیون بالای اقوام محتلف، صدا می‌کنیم تا در محور وفاق ملی، کشور را از بحران کنونی نجات دهیم.

او گفت: مشکلی اساسی آشفته‌گی‌های سیاسی کنونی است. ما تلاش می‌کنیم تا از میان این همه آشقته‌گی‌ها وفاق ملی را بیرون دهیم و در همین هفته و همین روز،( هفه شهید و شانزدهمین سالگرد قهرمان ملی)  جلوه‌هایی از همدلی و هم‌صدایی را تمثیل کنیم.

آقای مسعود خاطرنشان کرد: در هر گوشۀ از کشور، در مساجد و محافل بزرگ، باید وفاق ملی به مردم تبلیع شود تا انگیزۀ و حدت و وفاق در میان مردم زنده‌ شود. در طول تاریخ و در حالت‌های بحرانی مردم با جمع شدن و وفاق توانسته‌اند به چالش‌ها فایق آیند.

رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، اذعان داشت که در دورۀ جهاد از تبار‌‌های مختلف زبانی، تباری و سمتی مردم در محور یک وفاق ملی تجمع کرده، در  برابر دشمن سنگر گرفتند و در زمان مقاومت اقوام مختلف مقاومت ملی را در برابر دشمن تشکیل دادند.

آقای مسعود، خاطر‌ نشان کرد: زمانی‌ که ناامیدی همه‌جا را فرا گرفته بود، شهید مسعود، یاران و همسنگرانش، از اقوام مختلف مقاومت ملی را در برابر دشمن تشکیل دادند. به همین منظور هجده‌هم سنبله سالگرد شهید مسعود قهرمان ملی ثبت تقویم است.

احمدولی مسعود با اشاره به سحنان قهرمان ملی در بارۀ تروریسم، گفت: در آن زمان شهید مسعود گفته بود که اگر به اندازۀ” کلاهم” در کشور جای‌باقی بماند، مبارزه خواهم کرد و به مقاومت ادامه خواهم داد. او گفت شهید مسعود در آن زمان به جهانیان هشدار داده بود که”ای مردم جهان! اگر امروز مشکل، مشکل ماست، فردا این مشکل شماست و تروریسم دامن‌گیر شما خواهد شد. شهید مسعود حتا به  پاکستان خطاب کرده بود که “فراموش نکنید، تروریسم دامن شما را خواهد سوزاند” .

آقای مسعود گفت که قهرمان ملی با همسنگرانش وفاق ملی را در آن زمان تشکیل دادند، مقاومت ملی را در برابر دشمن ایجاد کردند و حافظ استقلال کشور شدند.

آقای مسعود، گرامی‌داشت از هفتۀ شهید و هجدۀ سنبله را  یاد آوری از جان‌فشانی قهرمان‌های کشور دانسته، افزود: آنان کسانی بودند که در حساس‌ترین لحظات، وفاق ملی را تشکیل دادند و در برابر دشمن صف کشیدند تا ما زنده بمانیم.

آقای مسعو با بیان این‌که رسانه‌ها در امر بهم‌رسانی برنامه‌های گرامی‌داشت از هفتۀ شهید و سالگرد قهرمان ملی کشور، کارهای ارزنده‌یی را انجام داده‌اند، گفت: راهبرد مسعود و وفاق ملی در داخل کشور و هم‌چنان در بیرون از کشور، برای همدلی، همزبان و هم‌صدایی ایجاد شده است که نقش رسانه‌ها در بلند کردن صدا این راهبرد حیاتی است.

آقای مسعود ابراز امیدوار کرد که نام‌گزاری روز شهادت قهرمان ملی به نام «مسعود و و فاق ملی» بتواند نقش مهمی را در ایجاد یک وفاق ملی بزرگ تمثیل کنند.

آقای مسعود با یاد آوری برنامه‌هایی که به مناسبت هجدۀ سنبله ( شانزدهمین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور) که در مشوره با کمیسیون دولتی طرح ریزی شده است، گفت: در سال جاری برنامه‌های منظم‌تر نسبت‌ به سال‌های گذشته را در نظر داریم و از رسانه‌های کشور خواست که با پوشش این برنامه‌ها وفاق ملی را تمثیل کنند.

رییس بنیاد شهید مسعود، از تمام شهروندان خواست که گرامی‌داشت از سالگرد قهرمان ملی و هفتۀ شهید را با انجام خیرات و صدقات در آرامش کلی تجلیل کنند.

او گفت که اگر این روز و هفته به شکل آرام گرامی‌داشت شود، بدون تردید که بالای اذهان عامه‌ تأثیر مثبت می‌گذارد. در پهلوی گرامی‌داشت از هفتۀ شهید و روز شهادت قهرمان ملی یک پیام بزرگ از وفاق ملی را به مردم مژده می‌دهیم.

احمدولی مسعود، در پاسخ به سوالی گفت: در برنامه‌های بنیاد شهید مسعود، گشت زنی در شهر، نیست و هیچگاهی نبوده‌است ا ما برخی از جوانان کاروان‌های گشت‌زنی را در شهرها ایجاد می‌کنند که خواست‌ ما از این کاروان‌ها این است که با مراعات تقدس این روز، به جای آن در برنامه‌های علمی و اهدای خون اشتراک کنند.

او افزود که برخی حلقات آگاهانه و یا نا آگاهانه به ایجاد مشکلات در میان مردم دست می‌زنند، اما برنامه‌های بنیاد شهید، مسعود مشخص شده است. این مسوولیت حکومت است که باید از چنین اتفاقات جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.