در مراسم گرامی‎داشت از سالروز شهادت قهرمان ملی و شهید صلح/ مردم پروان از طرح وفاق ملی حمایت کردند

گزارشگر:دوشنبه 27 سنبله 1396 - ۲۶ سنبله ۱۳۹۶

از شانزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، ششمین سالروز شهادت استاد برهان‌الدین ربانی، شهید صلح و هفتۀ شهید در ولایت پروان گرامی‌داشت به عمل آمد.
mandegar-3در این نشست که با حضور رییس عمومی بنیاد شهید مسعود، مقامات محلی پروان، نماینده‎گان پروان در شورای ملی و شورای ولایتی و صدها تن از فرماندهان جهادی و اهالی آن ولایت برگزار شده بود، سخنرانان پیرامون شخصیت قهرمان ملی و مبارزات و کارنامه‌های او به تفصیل صحبت کردند.
احمدولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود دیروز(یکشنبه) در مراسم گرامی‌داشت از سالروز شهادت قهرمان ملی در پروان، دربارۀ طرح «وفاق ملی» توضیحات مفصل ارایه کرد و گفت که خروج افغانستان از بحران کنونی نیازمند تطبیق این طرح می‎باشد.
آقای مسعود می‎گوید که وفاق ملی پیامی است که مخاطب‌اش مردم و نیروهای ملی، سیاسی و مدنی اند تا روزنه‌یی باز شود برای امروز و فردای کشور.
آقای مسعود باور دارد که وفاق ملی حرکت مشروعیت‌بخشی است که می‌تواند نظریات مختلف را از طریق ایجاد میکانیزم خاصی به مشترکات برساند و دیدگاه واحد ایجاد نماید.
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود گفت که وفاق ملی ارایۀ دیدگاه جمعی و ملی با زبان تخنیکی و انسجام ظرفیت‌های همسو در محور مشترکات می‌باشد.
احمد ولی مسعود گفت که وفاق ملی حرکتی است که آیندۀ مردم را تضمین می‌نماید. دموکراسی، انتخابات و نطام‌سازی را با توافق هم موفق می‌گرداند. پایه‌های تیوریک وفاق ملی مبتنی است بر همان اصل آجندای ملی، راه اندازی گفتمان ملی ـ مدنی، ایجاد دیدگاه مشترک، اعتمادسازی تا تشکیل دولت ملی و رسیدن به صلح و ثبات.
mandegar-3رییس بنیاد شهید مسعود باور دارد که بدون اجرای طرح وفاق ملی امکان برگزاری انتخاباتِ بدون خشونت و درگیری وجود ندارد.
در نشست دیروز، سخنرانان از جمله محمد الماس زاهد عضو پارلمان و مشاور ویژۀ رییس‌جمهور در امور انسجام ملی و غلام‎ بهاوالدین جیلانی، رییس شورای ولایتی پروان، ضمن پرداختن به ابعاد شخصیت قهرمان ملی افغانستان، از طرح وفاق ملی با قاطعیت حمایت و پشتیبانی کردند.
آنان گفتند که طرح وفاق ملی گزینه‎یی برای نجات افغانستان می‎باشد.
در این نشست، انجنیر محمد عاصم والی پروان و جمع دیگری از شخصیت‎های سیاسی و فرماندهان جهاد و مقاومت دربارۀ قهرمان ملی صحبت کردند.
احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود طرح وفاق ملی را هم‌زمان با فرارسیدن شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و هفتۀ شهید ارایه کرده است.
طرح آقای مسعود با استقبال گسترده‏‎یی شخصیت‎های سیاسی و مردم افغانستان روبرو شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.