فوتسال افغانستان پس از شکست ترکمنستان به دور نیمه‌نهایی راه یافت

گزارشگر:دوشنبه 3 میزان 1396 - ۰۲ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3تیم فوتسال کشور در یک رقابت نفس‌گیر، تیم میزبان را در رقابت‌های داخل تالار آسیا در ضربات پنالتی شکست داده و راهی دور نیمه‌نهایی شد. رقابت فوتسال افغانستان با ترکمنستان در دور یک بر هشت، در دو نیمه و وقت اضافه بازی ۴-۴ مساویانه پایان یافت.
علی‌رضا قربانی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال کشور، در این رقابت سرنوشت أفغانستان را رقم زد و کارکرده‌گی او سبب شد افغانستان روز یکشنبه دوم ماه میزان، در دور نیمه‌نهایی به مصاف ایران برود.
در دور نیمه‌نهایی برعلاوۀ افغانستان و ایران، تیم‌های ازبکستان و جاپان برای راهیابی به دور نهایی این رقابت‌ها، به مصاف هم می‌روند. حکم میدان در این رقابت ۳ بار علیه افغانستان پنالتی داد، اما دروازه‌بان تیم افغانستان توانست با درخشش چشم‌گیری همه را دفع کند.
شیوۀ داوری حکم‌های رقابت افغانستان با ترکمنستان سوال‌برانگیز عنوان شده است. فدراسیون فوتبال کشور در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که کنفدراسیون فوتبال آسیا، حکم‌های رقابت روز شنبه میان افغانستان و ترکمنستان را احضار کرده است.
این رقابت در نیمۀ نخست با نتیجۀ ۳-۲ به نفع افغانستان پایان یافت. در نیمۀ دوم سفیدپوشان فوتسال کشور یک گول دیگر هم به ثمر رساندند و نتیجه را ۴-۲ ساختند، اما بازی در پایان ۴-۴ مساوی شد و پس از وقت اضافه، نتیجۀ بازی را ضربات پنالتی باید رقم می‌زد.
همۀ بازیکنان افغانستام و ترکمنستان، پنج ضربۀ پنالتی را گول کردند و بعد نتیجۀ بازی به تک‌ضربات پنالتی کشیده شد و دروازه‌بان افغانستان، ضربۀ ششم پنالتی بازیکن ترکمنستان را دفاع کرد، اما خود برای ضربه زدن ششمین پنالتی رفت و توانست توپ را از سد دروازه‌بان ترک وارد جال سازد.
افغانستان در این تورنمنت مهم آسیایی، تا کنون به پنج پیروزی پی‌درپی نایل آمده که در آن، از سد تیم‌های شناخته شدۀ فوتسال آسیا مانند ازبکستان، نایب قهرمان سه مرتبه‌یی آسیا، چین و امارات متحدۀ عرب گذشته است.
فوتسال در افغانستان سابقۀ چندانی ندارد و کمیتۀ این رشتۀ فوتبال داخل تالار، به رهبری دین محمد صافی، حدود ده سال می‌شود که تشکیل شده و به همین تازه‌گی‌ها یک جمنازیوم معیاری فوتسال برای تمرینات بازیکنان تیم ملی اعمار و به بهره‌برداری سپرده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.