نقاشی دختر بادغیسی در میان ۲۰ نقاشی برتر سازمان ملل متحد راه یافت

گزارشگر:سه شنبه 11 میزان 1396 - ۱۰ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرده که نقاشی مریم احمدی از ولایت بادغیس از میان ۱۲۰ اثر نقاشی از ۲۲ کشور جهان، به ۲۰ نقاشی برتر این دوره از مسابقات این سازمان راه یافته‌ است.
مریم احمدی در این نقاشی وضعیت مکتب خود را توضیح داده که کلاس‌های درسی کافی ندارد و دانش‌آموزان اکثرا در فضای باز و در حیاط مدرسه درس می‌خوانند.
این دانش‌آموز ۱۲ سال دارد و شاگرد صنف هفتم مکتب در منطقه آبگرمک قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس است.
شرکت کنندگان توسط برنامه جهانی غذا حمایت شده و این مسابقه نیز زیر عنوان «صفر ساختن گرسنگی، آینده با غذا آغاز می‌شود» برگزار شده است.
براساس اعلامیه برنامه جهانی غذا، مریم احمدی به نقاشی علاقه دارد و می‌خواهد به تمام جهان سفر کند. این دختر ۱۲ ساله آرزو دارد که مشکلات خود را از طریق نقاشی به جهان بگوید.
برای شرکت در این مسابقه ۴۰ نقاشی از افغانستان به کشور ایتالیا فرستاده شده بود که نقاشی‌های فرستاده شده در این رقابت در تقویم‌ها و کارت‌های تبریک سازمان جهانی غذا چاپ خواهد شد.
قبل از این شماری از کودکان خیابانی که به دست‌فروشان «دوره‌گرد» شهرت دارند، توانسته‌ بودند که رقابت های سازمان‌های جهانی سهم بگیرند.
در سال ۱۳۹۴ ویس یکی از این کودکان خیابانی کابل توانست در یک مسابقه نقاشی سازمان بهداشت جهانی درباره بهداشت غذایی مقام اول را بگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.