رییس اجرایی: در افغانستان جنگ میان جهل- آگاهی و نور- ظلمت جریان دارد

گزارشگر:یک شنبه 16 میزان 1396 - ۱۵ میزان ۱۳۹۶

mandegar-3رییس اجرایی افغانستان در مراسمی به مناسبت روز معلم در کابل گفته است که اساتید مکاتب در شرایط سخت و دشوارِ امنیتی و اقتصادی یک وظیفهٔ بسیار مهم را به‌عهده دارند.
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست اجرایی، داکتر عبدالله عبدالله گفته که در افغانستان جنگ میان جهل-آگاهی و نور-ظلمت جریان دارد. گروه‌هایی هستند که در پی خاموش کردن چراغ روشنایی، علم و دانش‌اند.
رییس اجرایی ضمن برشمردن چالش‌های آموزش و پرورش و شرایط حساس افغانستان گفت: اساتید مکاتب با پذیرفتن تمام سختی‌ها برای آموزش دادن اولاد این وطن، اساس و بنیاد این سرزمین را می‌گذارند.
عبدالله عبدالله این روز را برای تمام معلمین و خانوادهٔ بزرگ معارف تبریک گفت و یادآور شد که افغانستان به دلیل شرایط پیش‌آمده از کاروان پیشرفت بازماند؛ اما جبران وقت از دست‌رفته به تلاش معلمین وابسته است.
رییس اجرایی خطاب به معلمین اظهار داشت: کار شما در جامعه روی بازسازی، ثبات، رشد میزان آگاهی و توسعه افغانستان تاثیرگذار است.
عبدالله عبدالله تاکید کرد: نحوهٔ آموزش و پرورش در سطح دنیا تغییر کرده است و باید اساتید مکاتب، روش‌های آموزشی به‌روز را فرا بگیرند. حکومت این زمینه را برای ارتقای ظرفیت آنان فراهم می‌سازد.
رییس اجرایی کشور گفت: باید در نظام آموزش و پرورش، روشی دنبال شود که با شرایط و نیازمندی‌ جامعه ما سازگار باشد.
عبدالله عبدالله به اساتید مکاتب اطمینان داد: رهبری حکومت وحدت ملی در انجام تعهدات و وعده‌هایش در قبال معارف و نظام آموزش و پرورش جدی است.
رییس اجرایی کشور گفت: حکومت در تلاش رفع مشکلات معلمین در زمینهٔ معاشات، توزیع زمین و شهرک‌های ویژه برای آنان است؛ ولی هیچ امتیازِ مادی جای وظیفه سنگین شما را گرفته نمی‌تواند.
عبدالله عبدالله در وصف معلم یادآور گردید: هرکس در هر سطح، اگر به دستاورد جهانی و یا جایزه نوبل رسیده است، مدیون معلم است که در روز اولِ مکتب دست او را گرفت.
رییس اجرایی گفت: دستاوردهای بشری نتیجه زحمات و پشتکار معلم است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.