وزیر خارجۀ امریکا در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی: با تمام قوت استراتژی‌مان را تطبیق می‌کنیم

گزارشگر:سه شنبه 2 عقرب 1396 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۶

ریکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه در سفرش به افغانستان با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.
سفارت امریکا در کابل گفته است که آقای تیلرسون در سفرش به کابل با محمداشرف غنی رییس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، mandegar-3محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار کرده است.
وزیر امور خارجه امریکا و مقام‌های حکومت وحدت ملی، پیرامون گفت‌وگوهای صلح افغانستان و مبارزه با تروریزم بحث و گفت‌وگو کرده اند.
براساس خبرنامۀ ارگ، در این دیدار، اشرف‌غنی از کمک و همکاری‌های ایالات متحده امریکا در عرصه‌های مختلف با افغانستان و نیز از رییس‌جمهور ترامپ به خاطر اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تشکر کرد.
دو جانب پیرامون مسایل اقتصادی، همکاری های منطقوی، سرمایه گذاری، پروسۀ صلح و مبارزه با تروریزم، بحث و تبادل نظر کردند.
محمداشرف غنی گفت که استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا تغییر مثبت را در منطقه ایجاد کرده و همه شرکا باید در قبال استراتیژی متذکره مسوولیت شان را به گونۀ صادقانه انجام دهند.
غنی تصریح کرد که مردم و حکومت افغانستان به منظور ایجاد یک فضای امن و تأمین صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان از استراتیژی جدید امریکا حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
رییس حکومت وحدت ملی گفت که ما به مردم خود حسابده هستیم و مطابق به ضرورت آن‌ها مشترکاً در جهت تأمین امنیت و موفقیت استراتیژی امریکا اقدام می‌نماییم. وی افزود که ما در آوردن اصلاحات در تمام عرصه‌ها به مردم و شرکای بین المللی خود متعهد می‌باشیم.
در این دیدار، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، با اشاره به استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا گفت که باید کشورهای منطقه، اهمیت تغییر ماحول را درک کنند و به خاطر تأمین صلح و ثبات و رفاه اقتصادی، مشترکاً کار نمایند.
وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در این خصوص صحبت کرد و افزود که امریکا از تمام قوت جهت تطبیق استراتیژی جدید آن کشور، کار خواهد گرفت و در این زمینه تعهد لازم دارد.
وی همچنان علاوه کرد که ایالات متحدۀ امریکا از تمام شرکا به خصوص کشورهای همسایۀ افغانستان می‌خواهد تا در تطبیق استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا که منتج به تأمین صلح و ثبات در منطقه می‌گردد، گام‌های عملی را بردارند.
وزیر خارجۀ امریکا خاطر نشان کرد که این کشور در تمام عرصه‌ها به خصوص، رشد و توسعه اقتصادی، معادن و پروژه‌های بزرگ منطقوی، افغانستان را کمک خواهد کرد و به مثابۀ همکار در کنار دولت و مردم این کشور همچنان باقی خواهد ماند.
گفتنی است که وزیر امور خارجه امریکا، سفر شش روزه خود به خاورمیانه را از روز یکشنبه (۳۰ میزان) از ریاض آغاز کرد. سفر به عربستان، افغانستان، پاکستان و هند جزء برنامه‌های سفر شش روزه آقای تیلرسون به خاورمیانه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.