سفر غیرمنتظرۀ نخست‌وزیر اسپانیا به افغانستان

- ۰۲ جدی ۱۳۹۱

نخست‌وزیر اسپانیا صبح روز گذشته در چارچوب سفری غیرمنتظره برای دیدار با نظامیان اسپانیایی مستقر در افغانستان و دیدار با رییس‌جمهور کرزی، وارد کابل شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های اسپانیا اعلام کردند: «ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا روز شنبه در چارچوب سفری سرزده به منظور حضور در کنار نظامیان اسپانیایی مستقر در افغانستان در مراسم جشن سال نو، وارد کابل شد.»
بنا بر اعلام همین منبع، راخوی را در این سفر پدرو مورنس وزیر دفاع اسپانیا همراهی می‌کند و وی قرار است در افغانستان با حامد کرزی ریس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.
به نوشته روزنامه الپائیس، این نخستین سفر نخست‌وزیر اسپانیا به افغانستان از زمان انتصاب به این سمت در یکسال گذشته است.
الپائیس همچنین اعلام کرد: شمار نظامیان اسپانیایی مستقر در افغانستان در چارچوب خروج نیروهای اسپانیایی از این کشور، با کاهش ۱۰ درصدی به یکهزار و ۵۱۲ نفر رسیده است.
نشریه الموندو نیز نوشت: از سوی دیگر خروج نظامیان اسپانیایی از افغانستان که در سال ۲۰۱۳ ادامه خواهد داشت و در سال ۲۰۱۴ به پایان خواهد رسید، محور مذاکرات نخست‌وزیر اسپانیا و حامد کرزی در این سفر خواهد بود.
بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر اسپانیا پس از کابل و دیدار با نیروهای اسپانیایی مستقر در ستاد کل ناتو، به منظور بازدید از پایگاه لجستیکی اسپانیا به هرات افغانستان خواهد رفت و سپس برای بازدید از پایگاه قلعه نو به ولایت بادغیس در شمال شرق کشور سفر خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.