نمایندۀ امریکا در ناتو: انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان تعیین‌شده برگزار شود

گزارشگر:شنبه 20 عقرب 1396 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3کی‌بیلی هاچیسون، سفیر امریکا در سازمان ناتو گفته است که کشورش از پروسه انتخابات پارلمانی افغانستان حمایت می‌کند و این انتخابات باید در زمان معین آن برگزار شود.
هاچیسیون بر شفافیت در روند برگزاری این انتخابات تأکید کرد و افزود: استراتژی جدید امریکا، با توجه به شرایط افغانستان اجرا می‌شود و افزایش نیروهای امریکایی در این کشور منجر به ثبات خواهد شد.
وی تصریح کرد: این استراتژی برای منطقه نیز مهم است و هند در عملی شدن آن به افغانستان کمک می‌کند و تأکید کرد که در این استراتژی فشارها بر پاکستان زیاد خواهد شد.
سفیر امریکا در سازمان ناتو درحالی بر برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی افغانستان تأکید می‌کند که شماری از نهادها و سازمان‌های ناظر بر کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کردند که این کمیسیون مستقل نیست و حکومت در آن مداخله می‌کند.
اما مسوولان در کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کردند که تلاش می‌کند انتخابات بدون مداخله جریان‌های بیرون از کمیسیون، برگزار شود.
هاچیسون درحالی از افزایش فشارها بر پاکستان سخن گفت که پیش از این دونالد ترامپ و دیگر مقامات امریکایی، از پاکستان خواسته بودند که با تروریسم به صورت جدی مبارزه کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.