اشتباهات رایجِ نوعروس‌ها و تازه ‌دامادها

گزارشگر:چهار شنبه 24 عقرب 1396 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۶

بخش دوم و پایانی/

mandegar-3۱۰ـ زوجین وقت کمی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند
شما باید زنده‌گی مشترکِ خود را همانند یک گل بدانید؛ همان‌طور که گل‌ها بدون آب، آفتاب و مراقبت پژمرده می‌شوند، زنده‌گی زناشویی نیز نیاز به مراقبت دارد. طوری برنامه‌ریزی کنید که اوقات مفیدی را در کنار همسرتان بگذرانید.
۱۱ـ زوجین برای فرزنددار شدن شتاب می‌کنند
برخی از زوجین بلافاصله پس از ازدواج صاحب فرزند می‌شوند. اما در صورت امکان، مدتی دست نگه دارید؛ زیرا پس از فرزنددار شدن، دیگر فرصتی برای تنها ماندن با همسرتان پیدا نخواهید کرد، هرچه باشد فرزندان در کانون توجه خانواده قرار دارند!
۱۲ـ زوجین زیر بار قرض می‌روند
زیر بار قرض رفتن در ابتدای ازدواج بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. با برنامه‌ریزی درست، هرچه زودتر قرض‌های خود را بپردازید تا شب‌ها راحت‌تر بخوابید!
۱۳ـ زوجین انتظارات غیرواقع‌گرایانه از ازدواج دارند
اگر فکر می‌کنید ازدواج صرفاً قدم زدن در پارک است، در اشتباه هستید! زنده‌گی زناشویی فراز و نشیب زیادی دارد و مدتی طول می‌کشد که پایه‌های ازدواجِ شما مستحکم شود. فکر نکنید تمام مشکلات پس از ازدواج حل می‌شوند؛ برخی از مشکلات هرگز حل نمی‌شوند، ولی مسالۀ مهم نحوۀ کنار آمدن با آن‌هاست.
۱۴ـ زوجین اجازه می‌دهند اوضاع بدتر شود
هرگز اجازه ندهید مشکلات پیچیده‌تر شوند. اگر از مسأله‌یی ناراحت هستید، آن را به زبان آورید. اگر احساس می‌کنید که بار تمام مسوولیت‌ها به دوش شماست، دست از انجام این کارها بردارید. بدترین کار این است که اجازه دهید رنجش از همسرتان در وجود شما رشد کند. این مسأله نتیجه‌یی جز از بین رفتنِ عشق ندارد.
۱۵ـ زوجین نسبت به احساسات همسر خود بی‌تفاوت هستند
انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و در شرایط مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. شما پس از مدتی می‌توانید برخی از واکنش‌های همسرتان را حدس بزنید. ولی هرگز درمورد کارهای او قضاوت نکنید، بلکه آن‌ها را بپذیرید و برای آرام کردنِ همسرتان هر کاری که از دست‌تان برمی‌آید، انجام دهید.
۱۶ـ زوجین بدون مشورت با همسرشان تصمیم‌گیری می‌کنند
شما در زمان تجرد شخصاً در مورد مسایل مختلف تصمیم‌گیری می‌کردید، به عنوان مثال در مورد این‌که پس از کار به کجا بروید، تعطیلات خود را چه‌گونه بگذرانید، پول خود را صرف چه کارهایی کنید،… ولی پس از ازدواج همسرتان نیز حق دارد در این تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشد.
۱۷ ـ زوجین نسبت به تفاوت‌ها یا اشتباهات همسرشان بردباری به خرج نمی‌دهند
وقتی ازدواج می‌کنید، در واقع همسرتان را با تمام ویژه‌گی‌های مثبت و منفی پذیرفته‌اید. پس انصاف نیست که در برابر مسایل جزیی عصبانی شوید.
۱۸ـ زوجین به حریم خصوصی یکدیگر احترام نمی‌گذارند
هر کسی نیاز دارد زمانی را صرف خودش کند و در فضایی آرام به کار مورد علاقه‌اش بپردازد. چنین امکانی را برای همسرتان فراهم کنید.
۱۹ـ زوجین قدر همسرِ خود را نمی‌دانند
به یاد آوردن تمام دلایل علاقۀ شما به همسرتان و قدردانی از زحماتِ او نیاز به زمان دارد، ولی این کار برای پایه‌ریزیِ یک زنده‌گی زناشویی موفق ضروری است. اگر زحمات همسرِ خود را از یاد ببرید و یا از او توقعات بیش از حد داشته باشید، مشکلات آغاز می‌شود.
۲۰ـ زوجین در برطرف کردن نیازهای عاطفیِ همسر ِخود کوتاهی می‌کنند
یکی از وظایف مهم زوجین این است که از نظر عاطفی به همسر خود توجه کنند و زمینۀ رضایتِ او را فراهم آورند؛ ولی متأسفانه این نکته نادیده گرفته می‌شود.
ترجمه از آذر شایان
گرفته شده از: www.persianpersia.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.