قوانین نانوشته ازدوا ج

گزارشگر:چهار شنبه 8 قوس 1396 - ۰۷ قوس ۱۳۹۶

mandegar-3*بگویید و بشنوید: اندیشه‌های‌تان را هر روز با هم به اشتراک بگذارید و به زنده‌گی یک‌دیگر هیجان بدهید. بسیاری از مشکلات زناشویی به‌خاطر ارتباط ضعیف است و گاهی همسر حتا مطمین نیست که طرف مقابل به حرف‌هایش توجه می‌کند یا نه. بنابراین، در گفت‌وگو توجه و علاقۀتان را نشان بدهید و اظهار نظر کنید. این وظیفۀ هر دوی شما است که در گفت‌وگو شرکت کنید و برای حرف‌های یک‌دیگر ارزش قایل شوید.
*بوسه سلام و خداحافظی: به آغوش گرفتن، بوسیدن و نگاه و کلام محبت آمیز راه‌هایی برای ارتباط سرزنده با همسرتان است. شاید بوسیدن و به آغوش گرفتن هر روزه پیش از رفتن به سر کار پیش پا افتاد به نظر بیاید، اما این چیزی است که تأثیر آن را در تمام طول روز احساس خواهید کرد. فقط بعد از تجربۀ این مساله است که اگر یک روز با بی‌توجهی از همسرتان جدا شوید اهمیت آن را به خوبی درک خواهید کرد.

*با هم خوش بگذرانید: راه‌ فعالیت‌های هیجان انگیز را پیدا کنید: پیاده روی، تماشای فیلم، باغچه‌بانی نمونه‌های ساده‌یی از سرگرمی‌های مشترک هستند. این فعالیت‌ها شناخت شما را از یک‌دیگر بیشتر می‌کند. شاید بعضی از این خوش گذرانی‌ها پوچ واحمقانه به نظر برسند اما می‌توانند به شما یادآوری کنند که چقدر فعالیت‌های متفاوت وجود دارد که می‌توانید با هم از آن لذت ببرید.
*در زنده‌گی کارهایی شخصی داشته باشید: تمام جنبه‌های زنده‌گی‌تان را وابسته به همسرتان نکنید. تلاش کنید در زنده‌گی سرگرمی شخصی و دوستی جدا از همسرتان داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که شما شخصیتی مستقل از همسرتان را حفظ کنید و تنها با او تعریف نشوید. شما ممکن است آرزوها، انگیزه‌ها و علاقه‌هایی داشته باشید که بخواهید مستقل از همسرتان در مورد آنها وقت بگذرانید. این کار باعث می‌شود هم‌زمان که زنده‌گی مشترک‌تان پُر عاطفه و پُر از وابسته‌گی عاطفی است، جدای از همسرتان نیز شخصی مستقل باشید.
*تصمیم‌های مهم زنده‌گی‌تان را با هم بگیرید: تصمیم‌گیری‌های مالی، برنامه‌ریزی در مورد بچه‌دار شدن و یا کارهای مربوط به کودکتان را باید با برنامه‌ریزی پیش ببرید. همسرتان نباید حدس بزند که شما چه برنامه‌های مالی دارید و نباید طوری رفتار کنید که گویی همسرتان حقی برای اظهار نظر در این مورد ندارد. بعضی مواقع تصمیم‌گیری‌های اشتباه مالی باعث جدایی می‌شود. شما باید در این موارد با هم بحث کنید و با هم تصمیم بگیرید و در مورد تصمیمات اشتباه هر دو با هم مسوولیت آن را قبول کنید.
*دعواهای هدف‌مند: نباید تصور کنید دعوا اتفاقی بد است، جر و بحث و دعوا نیز اگر با هدف باشد می‌تواند نتایج مثبت باشد. شما باید بدانید تمام زوج‌ها با هم جر و بحث دارند، و دعوا کردن به خودی خود نشان دهنده مشکل در رابطۀ تان است. دو طرف باید به طور منطقی و عادلانه حد خود را در ایجاد یک درگیری بسنجد و سهم خود را در این مورد بپردازد. هیچ‌گاه حق به جانب نباشید و جرأت معذرت‌خواهی داشته باشید. در آخر دعوا باید بتوانید با صراحت آنچه که باعث ناراحتی‌تان شده را بیان کنید و راه حل مطلوبش را پیدا کنید. این شفافیت می‌تواند باعث پیدا کردن راه حلی بینابینی بدون دل‌خوری شود و حتا به برنامه‌ریزی برای ایجاد رابطه‌یی بهتر و شادتر شود.
*برای ایجاد صمیمیت وقت بگذارید: یکی از راه‌های یادآوری جذابیت همسرتان برای خودتان و او و ایجاد صمیمیت از طریق رابطۀ جنسی است پس برای رابطۀ جنسی وقت بگذارید هر چند در شرایط اجتماعی امروزی این کار ساده نیست؛ به نیازهای یک دیگر توجه کنید و تنها به لذت بردن خود فکر نکنید. اما صمیمت تنها به معنای رابطه جنسی نیست، بوسیدن، نوشیدن یک چای در یک فضای عاشقانه، هدیه‌های عاشقانه همه‌گی در ایجاد صمیمیت تأثیر دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.