غنی در پی برکناری محقق است

گزارشگر:شنبه 18 قوس 1396 - ۱۷ قوس ۱۳۹۶

منابع آگاه می‌گویند محمد اشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی، هفته گذشته، دو بار تصمیم به برکناری محمد محقق از مقام معاونت دوم ریاست اجرایی گرفته است. اما این تصمیم او هر بار با مخالفت برخی از نزدیکانش مواجه شده است.
mandegar-3یک منبع آگاه به روزنامۀ ماندگار با ارایه این خبر گفته است که داکتر عبدالله رییس اجرایی و سرور دانش معاون دوم رییس حکومت وحدت ملی با این تصمیم داکتر غنی مخالفت کرده و برکناری او را به تعویق انداخته‌اند.
این همه در پیوند به اظهارات اخیر محمد محقق در ایران صورت گرفته است. او در آن اظهاراتش در نشست «بیداری اسلامی» از گروه فاطمیون و سردار سلیمانی، فرمانده نظامی ایرانی، به خاطر شکست دادن داعش در عراق ستایش کرده بود. اظهاراتی‌که واکنش ریاست اجرایی، شورای ملی و ریاست جمهوری را برانگیخته است.
منبع می‌گوید که هنوز هم آقای غنی بر این تصمیم خود مُصر است. الی این‌که یک پوزش‌خواهی منظم از جانب محقق صورت بگیرد.
منبع می‌گوید: آقای غنی گفته است که آنچه محقق انجام داده است یک خیانت ملی است و گناه او کلان‌تر از گناه جنرال دوستم است.
منبع می‌گوید که غنی به این باور است که وجود محقق در دولت وحدت ملی سبب آزرده‌گی امریکایی‌ها و متحدین غربی می‌شود.
به باور منبع، امریکایی‌ها از غنی خواسته‌اند که محقق را بعد از این زیر فشار قرار بدهد.
گفتنی است که پیش از این آقای غنی، جنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری و اصلی‌ترین متحدش را سلب صلاحیت کرده و او دوران تبعیدش را در ترکیه سپری می‌کند.
همچنان آقای غنی احمدضیا مسعود معاون فوق‌العاده اش در امور حکومت داری خوب، و یکی از متحدین دیگر اش را نیز از سمتش برکنار کرده بود.
ارگ پیشتر در واکنش به اظهارات محقق در اعلامیۀ شدیدالحن اظهارات محقق را مغایر با منافع ملی، حاکمیت ملی و قوانین کشور خوانده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.