تخریب هشت لابراتوار بزرگ تولید مواد مخدر در ننگرهار

- ۰۴ جدی ۱۳۹۱

نیروهای پولیس در چند روز گذشته، هشت لابراتوار بزرگ تولید مواد مخدر را در ننگرهار از بین بردند.
باز محمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله روز گذشته در یک نشست خبری گفت که در چند روز گذشته نیروهای پولیس در دو عملیات خاص در ولسوالی‌های اچین و شیرزاد ولایت ننگرهار، هشت لابراتوار بزرگ تولید مواد مخدر را در این دو ولسوالی از بین برده و بیش از ده تن مواد مخدر را کشف کردند.
به گفتۀ وی، در هفتۀ گذشته نیز نیروهای پولیس هزار کیلوگرام مواد مخدر را که از ولایت ننگرهار به طرف کابل آورده می‌شد، در دروازۀ پلچرخی بازداشت کرده و در نهایت حدود هشتاد درصد مواد مخدری را که در این ولایت کشت و تولید می شود، از بین بردند.
وی افزود که از اول سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر به ارتباط قاچاق مواد مخدر بازداشت و حدود ۵۵۰ تن مواد مخدر کشف شده است.
او اظهار داشت که بازداشت عاملان کشت مواد مخدر در سال جاری تاکنون ۳۵ درصد افزایش یافته و تا آخر سال جاری پنجاه درصد افزایش می یابد.
معین وزارت داخله می‌گوید که در سال جاری بیشتر تلاش نیروهای پولیس روی بازداشت باندهای اصلی قاچاق مواد مخدر است و از ده قاچاقچی بزرگ شناسایی شده هشت نفرشان بازداشت شده اند.
در همین حال او از نبود امکانات کافی برای راه اندازی چنین عملیاتی شکایت می کند و می گوید که در بسیاری از این عملیات منسوبین پولیس با چوب و سنگ به تخریب این لابراتوارها پرداخته و وزارت داخله باید امکانات مجهزتری را در اختیار آنان قرار دهد.
ولایت ننگرهار هم مرز با کشور پاکستان است و احمدی می‌گوید که اکثر مواد کیمیاوی از کشورهای همسایه به این ولایت می‌آید.
او می‌گوید در این دو عملیات هیچ تلفاتی نداشته اند، اما از آغاز سال جاری تاکنون در عملیات مختلف بخش مبارزه با مواد مخدر، ۴۲ پولیس کشته و ۴۵ پولیس دیگر زخمی شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.