مجلس فساد برشنا را بررسی می‎کند

گزارشگر:سه شنبه 21 قوس 1396 - ۲۰ قوس ۱۳۹۶

مجلس نماینده‌گان از موجودیت فساد گسترده در شرکت برشنا انتقاد کرد.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان در نشست روز دوشنبه (۲۰ قوس) این مجلس به کمیسیون مواصلات و مخابرات این مجلس وظیفه داد تا mandegar-3مساله فساد در شرکت برشنا را مورد بررسی قرار دهد.
آقای ابراهیمی پس از انتقادهای تند نماینده‌گان مجلس از فساد گسترده در شرکت برشنا این دستور را صادر کرد.
روز گذشته گزارش از سوی اداره (مک) به نشر رسید که بر اساس آن، حدود ۳ میلیارد دالر از پول‌های کمکی جامعه جهانی به شرکت برشنا از سال ۲۰۰۲ تا هنوز ناپدید شده است.
در گزارش اداره مک آمده است که شرکت برشنا از پول‌های ناپدید شده هیچ گونه حسابی داده نمی تواند.
در همین حال، نماینده‌گان مجلس نیز ناپدید شدن پول های کمکی شرکت برشنا را سوال بر انگیز خوانده و خواستار بررسی جدی آن از سوی مجلس شدند.
شاه گل رضایی یک عضو مجلس گفت که شرکت برشنا حتا برق کابل را در ۱۶ سال گذشته درست تامین نکرده است، پس معلوم است که پول های کمک شده را حیف و میل کرده است.
خانم رضایی افزود که شرکت برشنا باید به مردم افغانستان پاسخگو باشد.
عارف رحمانی دیگر عضو مجلس نیز خاطر نشان کرد که حدود یک میلیارد دالر تنها در دو تا سه سال گذشته در شرکت برشنا اختلاس شده است.
آقای رحمانی گفت: «در این دزدی گردن کلفت ها دست دارند و باید یک هیات با صلاحیت از سوی مجلس تعیین شود تا فساد در شرکت برشنا را بررسی کند».
کبرا مصطفوی دیگر عضو مجلس هم بیان داشت که ناپدید شدن ۳ میلیارد دالر از شرکت برشنا سوال برانگیز است و مسولان این شرکت باید پاسخگو باشند.
خانم مصطفوی یاد آور شد که مسولان شرکت برشنا در واقع این مقدار پول را از جیب مردم افغانستان دزدی کرده اند.
این نماینده‌گان مجلس می گویند که مسئولان شرکت برشنا پولی را دزدیده اند که به گدایی به افغانستان می آید و این شرم آور است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.