اسلام‎آباد: نماینده‌های نظامی پاکستان در مراکز نظامی افغانستان جابجا می‎شوند/ کابل: دربارۀ نماینده‎های نظامی توافق نشده است

گزارشگر:شنبه 25 قوس 1396 - ۲۴ قوس ۱۳۹۶

یک هیأت پارلمان پاکستان جهت گفت‌وگو با مقام‌های افغان وارد کابل شده‌است
یک هیأت پارلمان پاکستان به افغانستان آمده است تا با مقام‌های کابل روی بهبود روابط دو کشور گفت‌وگو کند.
وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که در بهبود روابط با افغانستان پیشرفت‌هایی صورت گرفته‌ است.
mandegar-3به گزارش رسانه‌های پاکستانی این هیئت تحت رهبری رنا افضل خان عضو اسامبله ملی پاکستان از حزب مسلم لیگ در کابل روی بهبود روابط با مقام‌های افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.
این رسانه‌ها، سفر هیئت پارلمانی پاکستان به افغانستان را مرحله دوم طرحی خوانده‌اند که «آنسوی مرز» نام‌گذاری شده‌است.
این طرح در سال ۲۰۱۵ میلادی به هدف تماس مردم دو کشور جهت بهبود روابط آغاز شد.
از جانب دیگر، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری گفت، کشورش با افغانستان به توافق رسیده تا برای نخستین بار به‌خاطر هماهنگی‌های بیشتر امنیتی، نماینده‌های دو کشور در مراکز نظامی همدیگر جابجا شوند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنان طرحی را به نام پلان عملی برای همبستگی افغانستان و پاکستان افشاء کرد و گفت که این پیشنهاد در ۲۵ ماه نومبر امسال با جانب افغانستان شریک ساخته شد.
اما در کابل دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، در مورد فرستادن نماینده‌های نظامی در مراکز نظامی دو کشور توافق نشده ‌است.
آقای وزیری افزود: این پیشنهاد از سوی مقام‌های پاکستانی مطرح شد اما تا حالا حکومت افغانستان آنرا نپذیرفته‌است.
وی گفت:
«در سندی‌که به گفته پاکستان با افغانستان روی آن توافق شده، در مورد آغاز گفت‌وگوهای جامع و سودمند در امور سیاسی، اقتصادی، نظامی، استخباراتی و مسئله مهاجران، پیشنهادهای همه جانبه مطرح شده‌است.»
پاکستان با افغانستان به توافق رسیده تا برای نخستین بار به‌خاطر هماهنگی‌های بیشتر امنیتی، نماینده‌های دو کشور در مراکز نظامی همدیگر جابجا شوند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته که کشورش منتظر پاسخ رسمی افغانستان است.
به گفته وی، این پیشنهاد در جریان سفر قمر جاوید باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان به کابل که در ماه اکتوبر امسال صورت گرفت، برای رئیس جمهور اشرف غنی مطرح شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.