راه ‌هایی برای حل مشکلات سال اول ازدواج

گزارشگر:دوشنبه 4 جدی 1396 - ۰۳ جدی ۱۳۹۶

بخش نخست/

mandegar-3نوعروس‌ها و تازه دامادها انتظار دارند که سال اول زنده‌گی‌شان هم درست مانند روزهای ماه عسل شیرین و بدون هر گونه مشکل، دعوا و جر و بحثی باشد.
اگر شما هم جزو این دسته هستید جدا دچار سوء تفاهم شده اید! اغلب زوج‌ها در این دوازده ماه روزهای سختی را سپری می‌کنند و اگر بلد نباشند که چطور رابطۀ شان را مدیریت کنند و از پس مشکلات بربیایند دچار مشکلات جدی می‌شوند. مهمترین این مشکلات در سال اول ازدواج چیست؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

یک لحظه هم از من جدا نشو!
بعد از ماه عسل معمولاً مردها توقع دارند که زنده‌گی‌شان نقش عادی خودش را پیدا کند. حالا که مراسم عروسی تمام شده و دیگر درگیر جزئیات مراسم و خرید و…، نیستند دل‌شان می‌خواهد بعضی وقت‌ها باشگاه بروند، دوستان‌شان را ببینند در حالی‌که معمولا نوعروس‌ها می‌خواهند شوهرشان هر ثانیه از وقت‌هایی را که سرکار نیستند با آنها بگذرانند و اگر احساس کنند که حواس همسرشان حتا برای چند دقیقه معطوف به موضوع دیگری شود ناراحت می‌شوند و حتا برای‌شان بر می‌خورد.
این مسأله در مورد زوج‌هایی رخ می‌دهد که از نظر شخصیتی با هم متفاوت اند. یعنی مرد می‌خواهد کمی فضای به اصطلاح تک نفره در اختیار داشته باشید و همسرش می‌خواهد هر طور شده در هر ساعتی از شبانه روز تمام حواس مرد را به خودش جلب کند و مدام در تلاش برای حفظ رابطه است. برای این که این مسأله اسباب دردسرتان نشود حتماً دربارۀ انتظاراتی که از همسرتان دارید با او صحبت کرده و البته هر دو نفرتان هم تفریحات و سرگرمی‌های منحصر به فردی برای خودتان داشته باشید و گاهی اوقات اجازه دهید طرف مقابل وقتش را با دوستانش بگذارند.

چرا مرد من اینقدر اعصاب خردکن است؟
همیشه آن ویژه‌گی همسرتان که در اولین دیدار تبدیل به آهن ربایی برای جذب شما به او شده معمولاً جزو اولین خصوصیات اخلاقی اوست که در سال اول ازدواج برای‌تان آزار دهنده می‌شود. علتش هم این است که ما معمولاً جذب آن خصوصیت یا ویژه‌گی طرف مقابل مان می‌شویم که خودمان آن ویژه‌گی را نداریم. این مسأله خیلی هم طبیعی است و در واقع یکی از مراحلی است که باید برای تطبیق دادن خودتان با هم طی کنید. پس سعی کنید به جای نشان دادن واکنش منفی تلاش خود را کنید تا با همسرتان همراه شوید و کم کم می‌بینید که علاقۀتان به این ویژه‌گی خاص از همسرتان سرجای خودش بر می‌گردد.

باید همیشه طرف من را بگیری
یکی از مسایلی که زوج‌های جوان در سال اول ازدواج خود با آن رو به رو می‌شوند و واقعاً نمی‌دانند که باید چه عکس العملی نشان بدهد، توقع طرف مقابل از آنهاست تا در همه مسایل خانواده‌گی طرف همسرشان را بگیرند و از او دفاع کنند. بد نیست این طور وقت‌ها در مورد مسایل خانواده‌گی با هم صحبت کنید و به این نتیجه برسید که چطور می‌توانید این موقعیت‌ها را بدون دشمن تراشی مدیریت کنید.

چرا دیگر میلی به من نداری؟
خیلی از نوعروس‌ها می‌گویند چه اتفاقی افتاده که همسرشان دیگر شور و حرارت دوران عقد را ندارد و هر روز هوس نزدیکی کردن به سرش نمی‌زند! خیلی‌ها به اشتباه شروع به سرزنش کردن خودشان می‌کنند و مدام دنبال عیب و ایرادی در وجودشان می‌گردند که باعث سردی شوهر شده است. اما آیا این فکرها واقعیت دارد؟ این مسأله تا حدی طبیعی است چون پس از ازدواج اولویت‌های دو طرف تا حدی تغییر می‌کند. معنایش این نیست که رابطه زناشویی اهمیتی ندارد یا فراموش شده است ولی موضوع این است که رابطه جنسی یکی از اولویت‌های زنده‌گی در کنار کار و مسوولیت‌های خانواده‌گی و…، است.

چرا ما هیچ علاقه مشترکی نداریم؟!
دو نفری که با هم ازدواج می‌کنند لزوماً علاقه‌مندی‌های مشترکی ندارند و اگر برای یافتن زمینه‌های مشترک بیش از حد تلاش کنند فقط خودشان را خسته می‌کنند. یادتان باشد که ازدواج شما لزوماً بر پایه علاقه‌مندی‌های مشترک بنا نشده و اگر احساس می‌کنید از سرگرمی‌های همسرتان خوش‌تان نمی‌آید یا دوست ندارید در آنها سهیم شود، نگران نشوید که مبادا ازدواج‌تان در حال از بین رفتن است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.