ملل متحد: جامعۀ جهانی ۹۰ درصد هزینۀ ثبت نام رأی دهنده‎گان را می‎پردازد

گزارشگر:یک شنبه 10 جدی 1396 - ۰۹ جدی ۱۳۹۶

mandegar-3دفتر هیئت معاونیت ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید که تمویل کننده‌گان افغانستان، وعده داده‌اند که ۹۰ درصد از ۴.۲۸ میلیون دالر هزینۀ ثبت نام رأی دهنده‌گان را بپردازند.
در یک خبرنامه‌یی که از سوی یوناما به رسانه ها فرستاده شده، آمده است که توافق نامۀ این کمک مالی، دیروز در دومین جلسۀ «بورد پروژه»، میان یوناما و کمیسیون‌های مستقل انتحابات و شکایت‌های انتخاباتی امضا شده است.
بربنیاد این خبرنامه، اسکات اسمیت، رییس بخش سیاسی یوناما گفته است: «این یک قدم مهم در پروسه انتخابات است و به نهادهای انتخاباتی اجازه می دهد تا از مرحله برنامه ریزی به مرحله عملیاتی حرکت کنند.»
در این خبرنامه همچنان آمده است که یوناما به همکاری با نهادهای افغان که به هدف تقویت شفافیت و اعتماد سازی در این پروسه دموکراتیک افغانستان اصلاحات می آورند، همچنان متعهد است.
اسمیت افزوده است: «برگزاری انتخابات موفق به نفع همه افغانها است، این که چه کسی برنده می شود، مهم نیست. کمیسیون مستقل انتخابات ثابت کرده است که می تواند به انتقادهای سازنده پاسخ دهد اما این نهاد هم به حمایت جناح های دخیل نیاز دارد.»
نخستین جلسۀ بورد پروژه، در چهارم اکتوبر سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار شده بود.
این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات از چندین ماه به این سو، رییس ندارد و با سرپرست اداره می شود.
کمیتۀ گزینش، به تازه گی از داووطلبان خواسته که برای عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات، نام نویسی کنند.
این کمیته در خبرنامه یی که به رسانه‎ها فرستاده، چندین گزینه را برای داووطلبان معیار قرار داده و گفته است که پس از ختم این روند (سیزدهم جدی)، فهرست واجدین شرایط به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.