احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





واکنش تند مجلس نماینده‌گان به اظهارات سید حامد گیلانی: سید حامد گیلانی سخنگوی طالبان و آی اس آی در افغانستان است

گزارشگر:سه شنبه 19 جدی 1396 - ۱۸ جدی ۱۳۹۶

مجلس ‌نمایندگان در واکنش به اظهارات سید حامد گیلانی؛ رییس حزب محاذ ملی مبنی بر موجودیت مراکز تروریستی در کشور، آن را متملقانه و خلاف منافع ملی خوانده، تاکید کردند که آقای گیلانی باید در شرایط کنونی از صحبت‌های غیر مسؤولانه خودداری کند.
mandegar-3سید حامد گیلانی؛ رییس حزب محاذ ملی، روز گذشته گفته بود که مراکز و لانه‌های تروریسم در پاکستان نه؛ بلکه در افغانستان، قرار دارند.
نمایندگان در واکنش به این اظهارات، خواستار فراخواندن رییس امنیت ملی به مجلس، در پیوند به درست و یا غلط بودن ادعاهای آقای گیلانی شدند.
عبدالرؤوف ابراهیمی؛ رییس مجلس ‌نمایندگان در نشست عمومی دیروز (دوشنبه ۱۸ جدی) آقای گیلانی را خلاف منافع ملی خواند و افزود که هیچکس از وجود لانه‌های تروریسم در کشورهای همسایه، چشم‌پوشی نمی‌تواند.
آقای ابراهیمی تأکید کرد که رهبران سیاسی باید در اظهارات خود به منافع ‌ملی توجه داشته ‌باشند و شهروندان را با اظهارات غیر مسؤولانه‌ نرنجانند.
در همین حال، شکیبا هاشمی؛ عضو مجلس نمایندگان، اظهارات آقای گیلانی را توهین به تمام مردم و مجاهدان خواند و افزود: جای تأسف است کسی که از جهاد و خون مردم تغذیه شده‌ است، اینک برای «آی.اس.آی» غلامی و نوکری می‌کند.
خانم هاشمی افزود که آقای گیلانی به جای دفاع از منافع ملی به سخنگوی «طالبان و آی.اس.آی» تبدیل شده‌است و سخنان وزیر خارجه پاکستان را تایید می‌کند.
او تأکید کرد که این‌گونه اظهارات، ضعف استخبارات و امنیت ملی کشور را نشان می‌دهد و باید رییس امنیت ملی در مورد صحت و سقم این ‌اظهارات، به مجلس فرا خوانده شود.
اکبر ستانکزی؛ دیگر عضو مجلس‌ نمایندگان نیز اظهارات رییس حزب محاذ ملی را برخلاف منافع ملی خواند و گفت که آقای گیلانی به صورت چاپلوسانه به نفع پاکستان و غیر مستند سخن می‌گوید.
آقای ستانکزی با بیان‌ اینکه تنها عوامل حملات تروریستی و افراد کوچک وابسته به گروه‌های تروریستی در کشور وجود دارند، افزود که به همه‌ جهانیان معلوم است که مراکز تجهیز، تمویل و سکونت رهبران مخالفین در کجا قرار دارد.
انجنیر زکریا؛ از دیگر اعضای مجلس هم گفت که ما وجود مخالفان را در کشور قبول داریم؛ اما لانه‌های اصلی این تروریست‌ها و مراکز تمویل و تجهیز آنان در کشورهای بیگانه به‌ویژه پاکستان وجود دارند.
آقای زکریا گفت که در شرایط حساس کنونی باید رهبران گروه‌ها متوجه اظهارات خود باشند و به منافع ملی آسیب نرسانند.
غلام حسین ناصری اما تاکید کرد که اگر آقای گیلانی از وجود تروریست‌ها در کشور آگاهی دارد باید نشانی بدهد و اگر چیزی نمی‌داند نباید اظهارات غیر مسؤولانه کند.
اظهارات آقای گیلانی همچنان با موجی از واکنش‌های شدید نهادهای دولتی و غیر دولتی، مواجه شده است.
ریاست امنیت ملی نیز در این رابطه واکنش نشان داد و تصریح کرد: اظهارات غیر مسؤولانه ادعای حضور رهبری طالبان در داخل خاک افغانستان برعکس واقعیت‌های ثابت شده به تمام جهانیان و مردم افغانستان و ناشی از عدم اطلاعات دقیق می‌باشد.
در بیانیه ریاست امنیت ملی خاطرنشان شده است که اطلاعات موثق این ریاست، نشان می‌دهد که رهبران طالبان و سایر گروپ‌های تروریستی در آن‌طرف خط دیورند و در شهرهای بزرگ پاکستان حضور دارند و از همان مراکز شان در برابر دولت و مردم افغانستان عملیات‌های تروریستی خود را سازمان دهی و هماهنگی می ‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • Nawid Parsa گفت:

    سید حامد گیلانی در دفاع از پا کستان و رد گفته های ترامپ وکابل که رهبران طالبان در پا کستان است گفت : رهبران طالبان در افغانستان اند.

    پدرش نیز برای دفاع از پا کستان در مصاحبه یی با رادیو آزادی در زمان اشغال بخشی از کشور بالوسیله سپاه پا کستان – بن لادن و دیگر تروریستان خارجی گفته بود که طالبان همه افغان اند و در صفوف شان خارجی ها نیستند.

    اگر دولت ملی میداشتیم این ” کلوله سنگک ” به اتهام تبلییغ برای دشمن در حالت جنگ به دادگاه کشانده میشد و به اتهام خیانت ملی حکم اعدام بر وی صادر میشد.