تعادل در عشق ‌ورزی

گزارشگر:سه شنبه 17 دلو 1396 - ۱۶ دلو ۱۳۹۶

بخش نخست/

mandegar-3خیلی‌ها اعتقاد دارند که عشق فقط یک افسانه است و در دنیایی که آدم‌ها، حتا وقت کافی برای انجام کارهای ضروری و شخصی ندارند، آیا هنوز می‌شود کسانی را پیدا کرد که عاشق کسی باشند؟ وقتی به کسی علاقه داری، حتماً دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد، اما گاهی با همۀ علاقه و اشتیاقی که به شریک زند‌ه‌گی‌ات داری، متوجه می‌شوی آن طرفِ سکه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌کنی، بلکه از میزان عشق و علاقۀ او نسبت به خودت آگاهی نداری. اما نترس چون اگر واقعاً تصمیم بگیری که دوباره همراه زنده‌گی‌ات را عاشق خودت کنی، می‌توانی این کار را انجام دهی. در همین لحظه، همۀ مشکلات ارتباطت را فراموش کن و با تمرکز، کارهایی که برایت می‌گوییم را انجام بده.
نقاب را بردار
این‌که همان‌طور باشی که هستی، کار سختی است؟ پس چرا بیش‌تر اوقات در حال بازی کردن نقشی هستی که اصلاً شباهتی به ویژه‌گی‌های خودت ندارد؟ تا کی می‌توانی نقش یک آدم کامل که هیچ عیب و ایرادی ندارد را بازی کنی؟ اگر روزی خسته شدی و ناگهان فشار مدت‌ها سکوت را روی شریکت خالی کردی، فکر نمی‌کنی با این کار او را بیش‌تر شوکه می‌کنی؟ بدون این‌که ترس از دست دادن همراهت را داشته باشی، صادقانه و با جسارت از عقاید و احساس‌هایت حرف بزن و به او نشان بده که چه دیدگاهی در مورد او و زنده‌گی‌ات داری. حتا اگر نظرت مخالف دیدگاه‌های او باشد، نترس؛ چون وقتی با قدرت موضع‌گیری‌ات را مشخص می‌کنی و فریاد می‌زنی که وجود داری، زیبایی بیش‌تری را برای شریکت به وجود می‌آوری. اما اگر یک خانم هستید، باید یک راز کوچک را هم بدانی. بیش‌تر خانم‌ها به دلیل روحیات خاصی که دارند، در نخستین ملاقات‌ها همۀ احساسات خود را بیرون می‌ریزند و هرچیزی که به ذهن‌شان می‌رسد را برای شریک‌شان بازگو می‌کنند. دست نگه دارید، چون شما سال‌های سال فرصت دارید که در کنار هم زنده‌گی کنید و از سرگرمی‌ها و احساسات‌تان حرف بزنید. نکتۀ کلیدی ما به شما، قدری پیچیده بودن است. از روی این ویژه‌گی به ساده‌گی رد نشوید و سعی کنید برای مرد زنده‌گی‌تان قدری مبهم باشید. بگذارید او به تدریج کشف‌تان کند.
وقتی عشق همۀ زنده‌گی‌ات می‌شود
مردان حتا آن‌هایی که واقعاً عاشق یک زن می‌شوند، تنها بخشی از ذهن و زنده‌گیِ خود را درگیر یک ارتباط می‌کنند؛ اما زنی که عاشق شد، همۀ زنده‌گی‌اش صرف عشقی می‌شود که درگیرش شده است. مگر نمی‌خواهی همراه و شریکت را عاشق خودت کنی؟ پس برای شروع یاد بگیر که کم‌تر در مورد احساست با یک مرد صحبت کنی و اصلاً لازم نیست هر احساس و واکنشی که نسبت به ارتباطت داری را بی‌پرده برایش بیان کنی. شما کارهای دیگری هم داری که در کنار عشق به شریکت باید انجام دهی. شاید این یک حقیقت تلخ برای خانم‌ها باشد، اما تحقیقات روان‌شناسان نشان داده، که هرچه‌قدر زنان بیش‌تر حرف بزنند و از احساس‌های‌شان صحبت کنند و از همه بدتر همۀ زنده‌گی‌شان را وقف عشق به شریک‌شان کنند، به همان میزان یک مرد را بیش‌تر از خودشان دور کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.