ستـایش یـک نهـاد مدنـی از نیـروهای امنیتـی در کـابل

گزارشگر:دوشنبه 14 حوت 1396 - ۱۳ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3نهاد جامعه مدنی جوانان افغانستان به پاس خدمات بی‌شایبه نیروهای امنیتی در تامین امنیت شهروندان کشور، این نیروها را گل باران کرد.
برنامه گلباران نیروهای امنیتی که روز یکشنبه (۱۳ حوت) در کابل برگزار شد، مورد استقبال نیروهای امنیتی قرار گرفت و سربازان شعارشان را تغییر دادند.
پیش از این شعار نیروهای امنیتی این بود که «سر می‌دهیم سنگر نه» اما این شعار را چنین تغییر دادند که «هم سر می‌زنیم و سنگرشان را می‌گیریم».
برنامه چنین تنظیم شده بود که ابتدا به سربازان دعوت شده یک شاخه گل اهدا گردید و سپس سربازان نهادهای امنیتی کشور رژه می‌رفتند و فعالان مدنی بر سکویی ایستاده بودند و برگ‌های گل تازه بالای آنان پاش می‌کردند.
فردین فدایی مسوول نهاد جامعه مدنی جوانان افغانستان گفت: «ما در هر حالت از نیروهای امنیتی خود حمایت می‌کنیم؛ زیرا آنان از ما حفاظت می‌کنند، امروز نیز از بخش‌های مختلف امنیتی دعوت کردیم تا با گل ریختاندن بالای این قهرمانان دشمنان مردم افغانستان ذلیل شوند و روحیه نیروها امنیتی تقویت گردد».
آقای فدایی تاکید کرد که مسوولان امنیتی باید جلو زورگوها و قلدورهایی را که در سطح شهر کابل و یا دیگر مناطق کشور به سربازان توهین و تحقیر روا می‌دارند، بگرند.
در همین حال، ژنرال امان‌الله امان فرمانده گارنیزیون کابل ضمن سپاسگزاری از حمایت مردم افغانستان از نیروهای امنیتی گفت که به هیچ کس اجازه نمی‌دهد سربازان نیروهای امنیتی را تحقیر کرده و یا بر آنان زورگویی کنند.
آقای امان گفت: «نیروهای امنیتی در این مقطع حساس تاریخی در خدمت مردم خود هستیم و افتخار می‌کنیم که نیروهایا منیتی مورد حمایت مردم افغانستان قرار دارد».
او تاکید ورزید که نیروهای امنیتی برای دست یابی به صلح دایمی در کشور مبارزه می‌کنند و حمایت مردم، روحیه این نیروها را مضاعف می‌سازد.
شاه ولی معاون معینیت پالیسی وزارت داخله نیز در این برنامه گفت که حمایت و همکاری مردم با نیروهای امنیتی می‌تواند این نیروها را در تطبیق برنامه‌های امنیتی شان، یاری رساند.
این منسوب پولیس گفت که وزارت داخله با آوردن اصلاحات جدی در تلاش است تا پولیس اعتماد مردم را دوباره بدست آورد.
داود امین سرپرست زون آسمایی نیز گفت: «تشویق و حمایت مردم، مار در انجام وظایف و پاسداری از کشور استوار تر می‌سازد و ما پس از این شعار خود را تبدیل کرده می‌گویم، در دفاع از وطن دشمنان را میزنیم و سنگر شان را می‌گیریم».
آقای امین یاد آورد شد که منسوبین زون آسمایی پس از این ارتباط خود را با مردم بیشتر می‌سازد تا جلو، فساد اداری، سرقت، بد امنی و بد اخلاقی را در شهر کابل بگیرد.
مراسم امروز به مناسبت نهم حوت، روز ملی نیروهای امنیتی برگزار شده بود. مردم افغانستان از چند روز بدینسو به همین مناسبت به اشکال گوناگون ازنیروهای امنیتی سپاسگذاری و حمایت کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.