تغییرات گسترده در پولیس/ وزیر داخله: در شش ماه خود را ثابت کنید

گزارشگر:یک شنبه 23 ثور 1397 - ۲۲ ثور ۱۳۹۷

وزارت امور داخلۀ افغانستان، برای پولیس دو زون و ۱۴ولایت این کشور فرماندهان جدید معرفی کرده است و ده تن از فرماندهان پیشین را در بخش احتیاط گذاشته است.
وزارت امور داخله، هدف از این تبدیلی‌ها را تأمین شفافیت، ایجاد سیستم گزارش‌دهی فعال و حسابدهی می‌داند.
mandegar-3ویس احمد برمک، وزیر امور داخلۀ افغانستان روز شنبه در مراسم معرفی این فرماندهان پولیس، از آنان خواست تا به گونۀ جدی با فساد مبارزه کنند.
آقای برمک گفت که این فرماندهان برای سه تا پنج ماه به گونۀ آزمایشی کار خواهند کرد.
او گفت:»اگر در سه ماه تا پنج ماه موفق بودید و تغییرات را ما احساس کنیم و دیدیم که شما در اجرای وظایف تان خوب پیش می‌روید، طبعاً وظیفه تان است و در سطح رهبری پولیس دوامدار می‌باشید».
براساس این تبدیلی‌ها، پاسوال خلیل الله به عنوان قومندان زون ۳۰۳، مل پاسوال رازمحمد، قومندان زون ۸۰۸، پاسوال عبدالباقی نورستانی، قومندان امنیه کندز، پاسوال امین الله امرخیل، قومندان امنیه هرات، مل پاسوال عبدالرحمن اقتاش، قومندان امنیه تخار، مل پاسوال اختر محمد نوروزی، قومندان امنیه خوست، پاسوال نبی جان ملاخیل، قومندان امنیه فاریاب، پاسوال عبدالقیوم باقی زوی، قومندان امنیه سرپل، سمونوال محمد ابدالی، قومندان امنیه لوگر، سمونوال عبدالروف ارزگانی، قومندان امنیه لغمان، سمونوال فرید مشعل، قومندان امنیه غزنی، سمونوال سید عباس سادات، قومندان امنیه نورستان، مل پاسوال محمد صابر، قومندان امنیه بدخشان، پاسوال غلام سخی غفوری، قومندان امنیه دالکندی، احمد فهیم قایم، قومندان امنیه بادغیس و پاسوال حقنواز حقیار به عنوان قومندان امنیه کنر گماشته شده اند.
به گفته آقای برمک، این فرماندهان بر اساس امتحان رقابتی گماشته شده اند واین اصلاحات و تبدیلی‌ها با توجه به چالش‌ها و نیازها ادامه خواهد یافت.
پولیس خیالی
امین الله کریم، معین اداری وزارت امور داخلۀ افغانستان در مورد پولیس خیالی صحبت کرد و گفت که که ۱۶ هزار سرباز پولیس زیرنام سربازان تعلیم نادیده در قومندانی‌های امنیه وجود دارد که اکثریت آنان خیالی است.
آقای کریم افزود:»در فرماندهی‌های امنیه ولایات، افرادی هم وجود دارند که آنها فقط نام شان نوشته است و خودشان موجود نیست؛ اما راپور داده می‌شود به وزارت امور داخله تا سطح وزیر امور داخله می‌رسد که در فلان ولایت پنج هزار، دو هزار یا ده هزار نفر تعلیم و تربیه نشده است، من برای تان حقیقت را عرض می‌کنم که اکثریت اینها خیالی است و موجود نیست».
مقام‌های وزارت امور داخله از فرماندهان که به تازگی گماشته شده است خواستند تا از مصرف تیل به گونۀ غیرقانونی جلوگیری کنند و وسایلی که زیر نام خدمتی به پرسونل و یا افراد دیگر داده شده را جمع آوری نمایند.
افزایش درگیری
این تبدیلی‌ها در حالی صورت گرفت که به گفته آقای برمک، اوضاع امنیتی در افغانستان تغییر کرده و آنان با چالش‌های جدی مواجه اند.
به گفته وزیر امور داخله در ۴۸ ساعت گذشته در ده ولایت جنگ به گونۀ شدید جریان داشت و تعدادی از سربازان پولیس کشته و مجروح شدند.
آقای برمک، مشخص نساخت که چه تعدادی از سربازان کشته و مجروح شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.