فرد حمله کنندۀ انتحاری برجان هواداران جنرال دوستم، بازداشت شد.

گزارشگر:سه شنبه 26 سرطان 1397 - ۲۵ سرطان ۱۳۹۷

یک حمله کننده انتحاری که می خواست خود را در میان هواداران جنرال دوستم در شهر نو کابل منفجر کند، پیش از رسیدن به هدف توسط پولیس شناسایی و هدف قرار گرفت.
mandegar-3در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است. حشمت استانکزی سخن‌گوی پولیس کابل گفت:« حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز( دیروز) حمله کننده انتحاری که می‌خواست تجمع تعدادی از شهروندان را در پارک شهر نو در مربوطات حوزه چهارم هدف قرار دهد، قبل از رسیدن به هدف توسط پولیس شناسایی و از بین برده شد».
او گفت، اکنون اوضاع در کنترل نیروهای امنیتی است و اعتراض کننده‌گان نیز محل را ترک می‌کنند.
عنایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر جنرال دوستم معاون اول ریاست به حمله انتحاری در نزدیک تجمع هواداران جنرال دوستم واکنش نشان داده‌است.
رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری، حمله انتحاری در نزدیک محل تظاهرات را یک توطیه مشخص خوانده و هشدار داده که چنین حرکتی مانع رسیدن شهروندان به عدالت شده نمی‌توانند.
بااین حال قبل از حمله انتحای بشیر احمد تینج، عضو مجلس نماینده‌گان و سخن‌گوی حزب جنبش از حکومت خواسته بود تا امنیت اعتراض کننده‌گان را تامیین کنند و از نیروهای امنیتی خواسته بود در تأمین امنیت جنبش جوانان تلاش کنند.
هواداران حزب جنبش اسلامی چهارده روز است که در ولایات شمالی اعتراض ضد حکومتی دارند و خواستار بازگشت جنرال دوستم به افغانستان و آزادی نظام الدی قیصاری اند.
حکومت وحدت ملی پانزده روز پیش در یازدهم سرطان نظام الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و از فرمانده‌هان کلیدی جنرال دوستم را در شهر میمنه بازداشت و به کابل انتقال دادند. این اقدام حکومت سبب اعتراض بسیار گسترده هواداران جنرال دوستم شد و در ۹ ولایت شمالی همه روزه اعتراضات گسترده در جریان است.
اعتراض کننده‌گان بر علاوه مسدود کردند چند بندر تجاری مهم از جمله بندر آقینه، دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در شش ولایت شمالی و به تازه‌گی دیروز دفتر والی ولایت تخار نیز بسته اند. در کنار این، شماری از ادارات دولتی و موسسات نیز دفاتر شان در نتیجه این اعتراضات در ولایت‌های جوزجان، تخار و فاریاب مسدود شده اند.
دیروز در حالی از یک حمله احتمالا خونبار در کابل جلوگیری شد که روز گذشته یک حمله انتحاری در غرب کابل نزدیکی درب ورودی وزارت انکشاف دهات، جان هفت نفر را گرفت و ۱۵ تن دیگر را زخمی کرد.
حمله به جریان‌های اعتراضی در کابل حرف تازه‌ای نیست، پیش از این بارها حملات خونبار تروریستی به اعتراضات مردمی در این رخ داده است که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.