جنرال مک کریستال: ما نسبت به افغانستان مسوولیت عاطفی داریم

- ۱۹ جدی ۱۳۹۱

جنرال استنلی مک کریستال ضمن حمایت از فرآیند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که از سوی کاخ سفید برای سال ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده تاکید کرد که امریکا باید برای حمایت از افغان‌ها در این کشور حضور دایمی داشته باشد.
جنرال استنلی مک کریستال، فرمانده سابق نیروهای خارجی در افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهار داشت: ما نسبت به افغانستان یک مسوولیت عاطفی داریم.
مک کریستال تا پیش از استعفا در پی انتشار یک مقاله مناقشه‌برانگیز در مجله رولینگ استونز، عهده دار فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان بود.
وی خاطرنشان ساخت: ما پس از سال ۲۰۰۱ در مردم افغانستان انتظاراتی را ایجاد کردیم مبنی بر اینکه امریکا در این کشور حضور خواهد داشت تا از بازگشت کشور به دوران سال‌های پرآشوب قدرت طالبان جلوگیری کند.
اظهارنظرهای مک کریستال در آستانه سفر حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان به امریکا به منظور بحث در خصوص طرح بلند مدت برای حضور نظامی امریکا در افغانستان منتشر می‌شود.
مک کریستال خاطرنشان ساخت: افغان‌ها خواهان یک ارتش اشغالگر نیستند بلکه نگران هستند که امریکا کاملا از کشورشان خارج شود.مثل یک نوجوان؛ در آن دوران واقعاً نمی‌خواهید والدین شما در اطرافتان پرسه بزنند بلکه می‌خواهید مطمین باشید اگر مساله بدی رخ داد آن‌ها هستند و کمک خواهند کرد. افغان‌ها کودک نیستند بلکه نیاز دارند که بدانند می‌توانند به امریکا اعتماد کنند یا نه.
مصاحبه جنرال مک کریستال در آستانه انتشار کتاب خاطرات وی با عنوان «سهم من از وظیفه» انجام شده است.
مک کریستال خروج قریب الوقوع نیروهای امریکایی از افغانستان را غیرقابل اجتناب دانست و گفت: سربازان افغان باید به سرعت بالغ شوند و اینکه آنها مجبور می‌شوند با اتکا به خود کار کنند موثر خواهد بود. شما تا زمانی که حقیقتاً کاری را انجام نداده‌اید خودتان را آماده انجام آن نمی‌دانید؛ پس از آنکه آن را انجام دادید تعجب خواهید کرد که توانستید از پس آن برآیید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.