تلفات سنگین طالبـان مسلح در غــزنی

گزارشگر:چهارشنبه 17 اسد 1397 - ۱۶ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3مسوولان امنیتی درغزنی از کشته و زخمی شدن ۴۵ طالب در این ولایت خبر داده‌اند.
فرید احمد مشعل، فرمانده پولیس غزنی، دیروز (۱۶ اسد) در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته از اثر درگیری‌ها و حملات گسترده طالبان بالای پوسته‌های امنیتی در دشت بکاول و دره قیاق ولسوالی جغتو سی تن ازطالبان مسلح کشته شده و پانزده تن دیگر زخمی شدند.
آقای مشعل افزود که ساعت ۱:۲۰ شب گذشته طالبان بالای پوسته‌های امنیتی دشت بکاول و پوسته‌های امنیتی پولیس محلی درۀ قیاق شهرسنتان جغتو حملات گسترده انجام دادند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و با رسیدن نیروهای کمکی به موقع در ساحۀ درگیری، هراس‌افگنان ترک مواضع کرده و به عقب رانده شدند.
به گفتۀ مسوولان امنیتی ولایت غزنی، همچنان در این درگیری‌ها چهار تن از نیروهای امنیتی کشور کشته شده و ۵ تن دیگر شان زخم برداشتند.
همچنان، گزارش‌های به دست رسیده از ولایت لوگر حاکی از آن است که نیروهای امنیتی در عملیات‌های جداگانه، دو فرمان‌‎ده مشهور گروه طالبان را با افرادش در این ولایت بازداشت کرده و سپس کشته‌اند.
در همین حال شمشاد لونگ، سخن‌گوی والی لوگر دیروز سه شنبه (۱۶ اسد) به رسانه‌ها گفت که از روز گذشته به این سو عملیات پاک‌سازی طالبان از ولسوالی ازره آغاز شده است.
او افزود: شب گذشته اشتباهأ در حمله هوایی نیروهای امریکایی، سه سرباز پولیس محلی کشته و ده سرباز دیگر زخمی شدند.
به گفتۀ او، شش سرباز دیگر نیز در این رویداد زخم سطحی برداشته اند.
آقای لونگ گفت که طالبان نیز تلفات سنگینی در این عملیات داشتند که آمار آن دقیق در دست نیست.
شماری از منابع محلی دیگر آمار تلفات پولیس محلی را در حمله هوایی امریکایی‌ها بیشتر از این گزارش داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.