جانشین ابوبکر ال‌بغدادی کی خواهد شد؟

گزارشگر:سه شنبه 23 اسد 1397 - ۲۲ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3ابوبکرال‌بغدادی بعد از زخمی شدنش در حمله هوایی در سوریه دچار مرگ بالینی شده است. این در حالی است که اختلاف‌ها در میان داعشیان بر سر جان‌شینی او بالا گرفته است.
به نقل از ال‌سومریه، منابع اطلاعاتی عراق اعلام کردند که ابوبکرال‌بغدادی سرکرده گروه‌های تروریستی داعش در اثر بمباران هوایی ارتش عراق در بستر مرگ افتاده و به مرگ بالینی دچار شده است.
این منبع اشاره کرده است: نیرو‌های هوایی عراق در جون گذشته بر اساس اطلاعات دقیقی که در دست داشتند، نشست فرماندهان گروه تروریستی داعش(سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) را در اراضی سوریه مورد هدف قرار دادند که منجر به هلاکت و مجروح شدن چند تن شد.
این منبع افزوده است: بعد از این بمباران مشخص شد که بغدادی به شدت مجروح شده و توانایی انجام هیچ کاری را ندارد و به مرگ بالینی دچار شده است.
این منبع با بیان این‌که در پی این حادثه فرماندهان غیر عراقی داعش تصمیم گرفتند «ابو عثمان ال‌تونسی» را به‌عنوان جان‌شین ال‌بغدادی معرفی کنند، تصریح کرد: معرفی ال‌تونسی به‌عنوان جان‌شین بغدادی موجب بروز اختلاف شدید و شکاف بی سابقه در میان داعشی‌ها شد و این در نتیجه مخالفت رهبران عراقی داعش با معرفی ال‌تونسی بود.
این در حالی است که پیش از این نیز چندین بار اخبار مختلفی درباره سرنوشت سرکرده داعش منتشر شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.