نگرانی جدی مسوولان کمیسیون انتخابات از نبود امنیت

گزارشگر:سه شنبه 23 اسد 1397 - ۲۲ اسد ۱۳۹۷

رییس کمیسیون انتخابات از امنیت جانی کارمندان این کمیسیون در مرکز و ولایات ابراز نگرانی کرده و از حکومت می‌خواهد که امنیت کارمندان کمیسیون را تامین کند.
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات، بعد از ظهر امروز دوشنبه (۲۲ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت: «نگرانی ما عدم امنیت است که خلل در امور کاری ما ایجاد می‌کند.»
شماری از هواداران برخی از نامزدان مجلس نماینده‌گان که نام آنان از فهرست نهایی حذف شده‌اند، امروز در مقابل دروازه کمیسیون انتخابات تجمع کرده و برای ساعاتی دروازه کمیسیون را بستند.
همزمان با تجمع معترضان، یک حمله‌کنندۀ انتحاری مواد همراهش را در نزدیکی دروازۀ کمیسیون انفجار داد.
این رویداد،‌ باعث نگرانی جدی مسوولان کمیسیون انتخابات شده است و آنان از حکومت می‌خواهند که امنیت کارمندان کمیسیون را در نظر بگیرند.
آقای صیاد گفت:»نبود امنیت باعث خواهد شد تا خلل در امور کاری کمیسیون ایجاد شود.»
آقای صیاد خطاب به معترضان گفت:» تظاهرات شما در چوکات قانون حق‌تان است ولی این‌که مانع برای کار ما ایجاد می‌کنید قابل قبول نیست.»
صیاد افزود:»بررسی مشکلات شما از صلاحیت کمیسیون مستقل انتخابات نیست بلکه وظیفه کمیسیون شکایات انتخاباتی است مشکل‌تان را با آن‌ها حل کنید».
رییس کمیسیون انتخابات گفت:» لیست نامزدان انتخاباتی با نشان‌های انتخاباتی آن‌ها به شکل شفاف به گونۀ قرعه‌کشی نهایی شده است و تا پایان امروز نشر می‌شود.»
آقای صیاد به مردم افغانستان اطمینان داده گفت:» ما تعهد داریم که مطابق قانون و تقسیم اوقات کاری خویش پیش برویم اما اگر کسی برای کار ما مانع ایجاد کند در آن‌صورت مسوول ما نیستیم.»
سید حفیظ الله هاشمی کمیشنر کمیسیون انتخابات نیز گفت:»متاسفانه امروز تعدادی از معترضین دروازه‌های دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات و چند دفتر ولایتی ما را بسته کرده‌اند این کار خلاف قوانین نافذۀ کشور است.»
کمیسیون شکایات انتخاباتی پس از بررسی شکایات علیه نامزدان مجلس نمایندگان، ۳۵ نامزد مجلس نماینده‌گان را از فهرست نهایی حذف کرده است.
خبرگزاری جمهور- کابل

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.